امینت

استیو جابز؛ یک تولید کننده پوشاک ایتالیایی که اپل را شکست داد

منبع: سینا

پس از سال ها دعوای حقوقی و سرشاخ شدن با اپل، دو برادر ایتالیایی به نام های وینچنزو و جیاکومو بارباتو بالاخره موفق شدند با شکست غول تکنولوژی دنیا امتیاز استفاده از نام «استیو جابز» را برای شرکت تولید پوشاک خود به دست بیاورند.

ماجرا از سال ۲۰۱۲ و زمانی آغاز شد که اقدام این دو برادر اپل را از یک سهل انگاری بزرگ با خبر ساخت. این که آنها نام استیو جابز بنیان گذار فقید خود را به صورت قانونی به ثبت نرسانده اند، بنابراین دیگران می توانند از این ترکیب نام استفاده نمایند. برادران ایتالیایی همزمان با این مسئله درگیر آماده سازی مقدمات کار برای راه اندازی شرکت تولید پوشاک خود بودند.

وینچنزو و جیاکومو احساس کردند که نام استیو جابز بر روی شلوارهای تولیدی آنها بسیار جلوه خواهد داشت و همان طور که همه ما می توانیم حدس بزنیم، اپل با جدیت تمام بر سر مالکیت معنوی این نام وارد نبرد حقوقی با آنها شد.

برند پوشاک استیو جابز

خشم مقامات اپل وقتی تکمیل شد که کمپانی استیو جابز از لوگوی خود رونمایی کرد. حرف j که همانند سیب اپل یک برگ در بالای خود داشته و گوشه ای از آن گاز زده شده است.

با این حال دادگاه به دلیل آن که حرف j یک خوردنی به حساب نمی آید، شباهت «گاز زده بودن» و «برگ داشتن» آن را با سیب لوگوی اپل منتفی دانست و رای به پیروزی استیو جابز بر اپل داد.

برادران بارباتو قصد دارند به زودی تولید دیگر انواع پوشاک و محصولات مرتبط با مد را آغاز کند، اما آنها به خوبی می دانند که در صورت ورود به بازار محصولات الکترونیک،‌ به سرعت توسط وکلای اپل شکار خواهند شد. اما تصور این که روزی موبایل تولیدی برند استیو جابز به رقابت با آیفون های اپل بپردازد بسیار بامزه خواهد بود.


​​