امینت

لبه تکنولوژی

December 29, 2017
11:36 جمعه، 8ام دیماه 1396
کد خبر: 86826

استیو جابز؛ یک تولید کننده پوشاک ایتالیایی که اپل را شکست داد

پس از سال ها دعوای حقوقی و سرشاخ شدن با اپل، دو برادر ایتالیایی به نام های وینچنزو و جیاکومو بارباتو بالاخره موفق شدند با شکست غول تکنولوژی دنیا امتیاز استفاده از نام «استیو جابز» را برای شرکت تولید پوشاک خود به دست بیاورند.

ماجرا از سال ۲۰۱۲ و زمانی آغاز شد که اقدام این دو برادر اپل را از یک سهل انگاری بزرگ با خبر ساخت. این که آنها نام استیو جابز بنیان گذار فقید خود را به صورت قانونی به ثبت نرسانده اند، بنابراین دیگران می توانند از این ترکیب نام استفاده نمایند. برادران ایتالیایی همزمان با این مسئله درگیر آماده سازی مقدمات کار برای راه اندازی شرکت تولید پوشاک خود بودند.

وینچنزو و جیاکومو احساس کردند که نام استیو جابز بر روی شلوارهای تولیدی آنها بسیار جلوه خواهد داشت و همان طور که همه ما می توانیم حدس بزنیم، اپل با جدیت تمام بر سر مالکیت معنوی این نام وارد نبرد حقوقی با آنها شد.

برند پوشاک استیو جابز

خشم مقامات اپل وقتی تکمیل شد که کمپانی استیو جابز از لوگوی خود رونمایی کرد. حرف j که همانند سیب اپل یک برگ در بالای خود داشته و گوشه ای از آن گاز زده شده است.

با این حال دادگاه به دلیل آن که حرف j یک خوردنی به حساب نمی آید، شباهت «گاز زده بودن» و «برگ داشتن» آن را با سیب لوگوی اپل منتفی دانست و رای به پیروزی استیو جابز بر اپل داد.

برادران بارباتو قصد دارند به زودی تولید دیگر انواع پوشاک و محصولات مرتبط با مد را آغاز کند، اما آنها به خوبی می دانند که در صورت ورود به بازار محصولات الکترونیک،‌ به سرعت توسط وکلای اپل شکار خواهند شد. اما تصور این که روزی موبایل تولیدی برند استیو جابز به رقابت با آیفون های اپل بپردازد بسیار بامزه خواهد بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.