رگولاتوری

December 30, 2017
16:08 شنبه، 9ام دیماه 1396
کد خبر: 86847

بررسی قطعی مکالمه توسط رگولاتوری

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری گفت: مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه در ساختمان‌های بلند مرتبه و مترو با تصویب قوانین جدید پوشش ارتباطی رفع می‌شود.

مجید حقی، معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری درباره وضعیت قطعی مکالمه گفت: دو بحث برای قطعی مکالمه به صورت فنی وجود دارد؛ اولین موضوع «کال دراپ» به معنای برقراری ارتباط میان مبدا و مقصد  است اما سیستم اپراتور این ارتباط را قطع می‌کند که باعث می‌شود تا مکالمه مشترک قطع شود. بحث دوم در قطعی مکالمات تلفنی، مسئله عدم شنیدن صدا با دریافت نکردن سرویس یا همان آنتن است؛ در حقیقت مکالمه کال دراپ نمی‌شود و مکالمه تلفنی به صورت بصری همچنان ادامه دارد اما سرویس وجود ندارد که در نهایت باعث قطعی مکالمه می‌شود.

حقی درباره نگاه مشتری به مسئله قطعی مکالمه تاکید کرد: نوع قطعی مکالمه تلفنی از نگاه کاربر از لحاظ کال دراپ بودن یا نبودن تفاوتی ندارد؛ در واقع تنها کاربر با این مسئله که سرویس دریافت نمی‌کند، مکالمه دچار قطعی می‌شود یا کیفیت پایینی دارد معترض است.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری با اشاره به پیگیری مشکلات گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حال پیگیری مسئله قطعی مکالمات تلفنی و مشتریان معترض است.

وی درباره روش ارزیابی میزان مشکلات و قطعی مکالمات تلفنی گفت: هم  اکنون دو روش برای ارزیابی مسائل و مشکلات این حوزه اعم از حس و حال مشتریان و نارضایتی‌های مشترکان تلفن همراه و اندازه‌گیری‌های انجام شده توسط تجهیزات است. خروجی هر کدام از این ارزیابی‌ها عددی متفاوت است و رگولاتوری در حال بررسی این موضوع است تا نتیجه گیری کند که باید به کدام یک از این روش‌های ارزیابی اتکا کرد.

مجید حقی با اشاره به مشکلات آنتن‌دهی و قطعی گسترده مکالمات  تلفنی در ساختمان‌های بلند و مترو گفت: مترو و ساختمان‌ها مکان‌هایی با وضعیت In Door هستند که نسبت به فضای خارجی با وضعیت Out Door در بحث ارائه امکانات ارتباطی از نظر نوع پوشش و بحث‌های فنی دارای تفاوت‌های زیادی هستند. برای ساختمان‌های بلند مرتبه و داخل ساختمان‌ها یا فضاهایی همچون مترو قواعد و قوانین جدیدی در قالب آیین نامه در حال وضع شدن است تا مشکلات آنتن‌‌دهی در این اماکن رفع شود.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری تاکید کرد: پس از تصویب آیین‌نامه جدید برای بحث پوشش ارتباطی در ساختمان‌های بلند مرتبه که شامل ساختمان‌های جدید و قدیمی می‌شود،  مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه در ساختمان‌های بلند مرتبه و مترو رفع می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.