تجارت الکترونیک

December 31, 2017
14:01 یکشنبه، 10ام دیماه 1396
کد خبر: 86868

ونزوئلا دست به دامان ارزهای رمزنگاری شده

ونزوئلا تحت تاثیر فشارها و تحریم‌های شدید اقتصادی و به منظور کاهش تورم بی‌سابقه در کشورش قصد دارد ارز رمزنگاری‌ شده‌ای را با نام Petro با پشتوانه‌ی ۵.۳ میلیارد بشکه نفت خام عرضه کند.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که کشور ونزوئلا که مدتهاست با مشکلات حاد و تحریم و فشارهای اقتصادی از داخل و خارج از کشور دست و پنجه نرم می کند، حالا تصمیم گرفته است که به منظور کاهش نرخ تورم بی سابقه ای که ایجاد شده است، به سراغ ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده همچون بیت کوین برود. البته نیکولاس مادورو- رئیس جمهور کنونی ونزوئلا – در ابتدای ماه جاری میلادی اعلام کرده بود که دولت این کشور می خواهد یک ارز رمزنگاری شده تحت عنوان پترو را با پشتیبانی معادن نفت خام، گاز، طلا و الماس این کشور عرضه کند.

این در حالیست که بسیاری از کشورها از جمله برخی کشورهای اروپایی در استفاده و مبادلات پولی و مالی با ارزهای رمزنگاری شده همچون بیت کوین دچار شک و تردید شده‌اند و مردم و سرمایه‌گذاران را از مبادلات این چنینی همواره برحذر داشته اند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی منابع آگاه، ونزوئلا قصد دارد ارز رمزنگاری شده «پترو» را با پشتوانه ۵.۳ میلیارد بشکه نفت یعنی به ارزش ۲۶۷ میلیارد دلار در اختیار عموم مردم قرار دهد. ونزوئلا یکی از اعضای سازمان اوپک است.

خورخه رودریگوئز- وزیر ارتباطات ونزوئلا – در تشریح این موضوع اعلام کرده است که نخستین ارز رمزنگاری شده ونزوئلا، پترو، در روزهای آینده عرضه خواهد شد.
وی در ادامه افزوده است که پشتوانه این ارز رمزنگاری شده، فاز اول میدان نفتی آیاکوچو تعیین شده است.
دولت ونزوئلا امیدوار است که انتشار این ارز رمزنگاری شده پترو بتواند تا حد زیادی از فشارهای حاصل از کاهش ۹۷ درصدی ارزش پول خود در برابر دلار آمریکا بکاهد تا بدین وسیله همچنین اقتصاد خود را از وابستگی به دلار آمریکا و سیاست های تحریم گرایانه واشنگتن برهاند.
از سویی دیگر ، استفاده از ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده به ونزوئلای تحریم شده این امکان را خواهد داد تا بتواند باری دیگر به بازار معاملات و مبادلات تجاری وارد شود چراکه تاکنون تحت تاثیر تحریم های بین المللی و ضعف ارز ملی کشورش نمی توانست بدهی های خود را بپردازد.

مردم کشور ونزوئلا در چهار سال اخیر تحت تاثیر سیاست‌های مالی و اقتصادی این کشور و تحریم های آمریکا فشارهای اقتصادی شدیدی را متحمل شده اند. افزایش محبوبیت و استفاده از ارزهای رمزنگاری شده همچون بیت کوین در سال های گذشته و بخصوص سال جاری میلادی، موجب شده بود که بسیاری از مردم و سرمایه گذاران برای جلوگیری از هدر رفتن ثروت ها و اموالشان، از بیت کوین استفاده کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.