رسانه‌های اجتماعی

جانشینِ تلگرام

منبع: خبر فوری

با  فیلتر شدن تلگرام به دلیل حضور و فعالیت کانال های معاند و استفاده آشوبگران از آن به عنوان ابزاری برای هماهنگی و توسعه اغتشاشات، اسامی مختلفی به عنوان جانشین آن مطرح می شود، اسامی که این روزها مردم با تجربه هر یک از آنها واکنش های مختلفی دارند. اما سوال این است که بالاخره کدامیک می تواند جانشین واقعی تلگرام شود؟

حقیقت آن است که مردم با چشیدن طعم خدمات و امکانات شبکه های اجتماعی و آشنایی و بهره مندی از آن دچار "نیازمندی" از جنس خدمات شبکه های اجتماعی هستند، بسیاری از مردم ارتباطات شخصی، خانوادگی، کاری و حتی بیزینس خود را طی چند سال گذشته بر بستر تلگرام شکل دادند و اکنون با فیلتر شدن آن با این مسئله روبرو هستند که بالاخره این نیاز را در چه محصولی می توانند برطرف کنند.

طبعتا این روزها اسامی مختلفی از شبکه های اجتماعی مطرح می شود و مردم با نصب هر یک از آنها نسبت به امکانات و خدمات آنها اظهار نظر می کنند، همچنین طی چند روز گذشته شاهد فیدبک های گوناگونی نسبت به توانمندی فنی و زیرساختی این نرم افزارها از سوی مردم بوده ایم که احتمالا آینده این محیط را رقم خواهد زد. طبیعتا مردم سراغ محصولی خواهند رفت که بهترین تجربه کاربری در آن رقم بخورد، فارغ از امکانات شاید این زیرساخت‌های فنی و توان جابجایی سریع پیام و داده هاست که می تواند جانشین تلگرام را مشخص کند.

بنگاه رسانه ای «آخرین خبر» با انجام یک نظرسنجی علمی در محیط کاربران اسمارت فون ها سعی کرده تا حدی به این سوال پاسخ دهد، در این نظرسنجی از مخاطبان سوال شده : "اکنون که تلگرام موقتا از دسترس خارج شده حتما جایگزینی برای آن انتخاب کرده‌اید؛ لطفا به ما بگویید انتخاب شما کدام گزینه است؟"

بر اساس پاسخ مردم به این نظرسنجی حدود 58 درصد از مخاطبان اعلام کرده‌اند با وجود فیلتر شدن تلگرام ترجیح می‌دهند با استفاده از فیلترشکن همچنان در این پیام‌رسان ادامه فعالیت دهند، پس از این گزینه بیشترین درصد آرا با 18 درصد متعلق به نرم افزار واتس آپ است که مردم ایران از گذشته آن پیشینه خوبی در ذهن دارند. پس از واتس آپ نرم افزار سروش که متعلق به سازمان صدا و سیماست با 17 درصد بیشترین اقبال را از آن خود کرده است. همچنین نرم افزارهای ویسپی با 2.4درصد، بله با 2 درصد، گپ با 1.1 درصد، لاین با یک درصد و بیسفون با 0.7 درصد در رده های بعدی قرار دارند
 


​​