لبه تکنولوژی

January 6, 2018
12:10 شنبه، 16ام دیماه 1396
کد خبر: 86990

رئیس اتاق بازرگانی تهران: تقابل با فضای مجازی به ضرر اقتصاد و اشتغال است

رئیس اتاق بازرگانی تهران ضمن گلایه از ابراز ناامیدی از سوی برخی رسانه‌ها و احزاب، گفت: شبکه‌های اجتماعی اشکالاتی دارد اما مزایای آنها بیش از ایرادتشان است لذا باید راهکاری برای بخش‌هایی که نکات منفی شبکه‌های مجازی است، پیدا کنیم، چراکه هر گونه تقابل با فضای مجازی مطمئنا به ضرر اقتصاد و اشتغال است.

مسعود خوانساری در نشست خبری دومین دوره اهدای نشان کارآفرین امین‌الضرب که امروز (۱۶ دی ماه) برگزار شد، گفت: برخی رسانه‌ها و احزاب، دولت را در مجموعه نظام تلقی نمی‌کنند. در حالی که دولت هم بخشی از نظام است. اینکه به طور مدام رادیو و تلویزیون بگوید اوضاع بد است و کمبود و بیکاری داریم، آن وقت جوانی که در مملکت به دنبال کار است، باید چه کار کند.

وی ادامه داد: اگر ما هم در اتاق بازرگانی بگوییم که وضع خراب است، قوه قضاییه هم مرتب بگوید که وضعیت مناسب نیست یا اینکه بچه‌های بعضی از مسئولان در قاچاق نقش دارند، آن وقت جوانان چه امیدی خواهند داشت. ما در اتاق بازرگانی می‌خواهیم این را بگوییم که در عین مشکلات، می‌توان امید ایجاد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: البته ما نمی‌گوییم که نباید نقد صورت گیرد. مطالبه‌گری از دولت، مجلس و قوه قضاییه از ویژگی‌های اتاق بازرگانی است. البته فساد و مشکلات وجود دارد اما باید هم نکات منفی را مطرح کرد و هم نکات مثبت را. اگر بخواهیم فساد را در جامعه به حداقل برسانیم به جز شفافیت، راهی نداریم. در این صورت است که دستگاه قضایی هم می‌تواند به راحتی برخورد کند. امروز شبکه‌های اینترنتی بهترین راه برای شفافیت است.

خوانساری در ادامه خاطرنشان کرد: البته این شبکه‌ها از اشکالاتی هم برخوردار است اما مزایای آنها بیش از ایرادتشان است. ما زمانی نیستیم که بتوانیم با شبکه‌های مجازی مقابله کنیم. زمانی نسبت به ماهواره خیلی سخت گرفته می‌شد اما بعد متوجه شدیم که این کار عملی نیست. بستن شبکه‌های اجتماعی هم راه‌حل درستی نیست و باید راهکاری برای آن بخش‌هایی که نکات منفی شبکه‌های مجازی است، پیدا کنیم. هر گونه تقابل با فضای مجازی مطمئنا به ضرر اقتصاد و اشتغال است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره برگزاری دومین دوره جایزه امین‌الضرب اظهار کرد: ۱۳۴ سال قبل حاج محمد حسن امین‌الضرب از تجار زمان خود، انجمن وکلای تجار را راه‌اندازی کرد و با ضرب سکه و ایجاد بانک کسی بود که اولین تشکل صنفی را قبل از انقلاب مشروطه به وجود آورد و بیش از یک قرن پیش تجارت و صنعت را در کشور پایه‌گذاری کرد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: ما سعی کردیم در اتاق بازرگانی تهران بدون اعمال سلیقه و سفارش بهترین کارآفرینان را که کارهای خلاقانه انجام داده‌اند، انتخاب کنیم. روالی که در سال‌ گذشته هم وجود داشت و بهترین‌ها انتخاب شدند. امسال هم سعی کردیم جلسات هیات داوران به صورت غیرمتمرکز انجام شود و همه پیشنهادات برای هیات داوران ارسال شد و با چند مرحله پایش بهترین‌ها انتخاب شدند.

خوانساری اضافه کرد: آمادگی ما برای این دوره بهتر از سال قبل است. امسال سعی کردیم زندگینامه کسانی که سال قبل نشان دریافت کردند را در قالب کتابی رونمایی کنیم. همچنین تمبری را به مناسبت صدوسی‌وچهارمین سالگرد اتاق بازرگانی ضرب کردیم.

وی افزود: عمدتا هدف ما از این همایش ایجاد امید و کارآفرینی در جامعه است. افرادی که به عنوان کارآفرین برتر انتخاب شده‌اند، فعالیت‌شان را از صفر شروع کردند و امروز باعث افتخار کسب و کار کشور هستند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران اضافه کرد: سال گذشته عمدتا از پیشکسوتان صنعت تجارت تقدیر شد اما امسال در بخش کسب و کارهای نوین و استارت‌آپ‌ها هم تقدیر خواهیم داشت. از جوانانی که فعالیت‌های خلاقانه و نوآورانه داشته‌اند، تقدیر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دومین دوره اهدای نشان کارآفرین امین‌الضرب روز دوشنبه (۱۸ دی ماه) در تالار وحدت برگزار می‌شود و طی این مراسم ۱۰ نفر از کارآفرینان برتر نشان امین‌الضرب و تندیس اهدا می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.