رسانه‌های اجتماعی

January 7, 2018
9:03 یکشنبه، 17ام دیماه 1396
کد خبر: 87010

چگونه استوری های طولانی تری در اینستاگرام به اشتراک بگذاریم؟

اگر کاربر اینستاگرام باشید، حتما می دانید که استوری های این شبکه اجتماعی محبوب از همان بدو تولد با یک محدودیت بزرگ رو به رو بودند. محدودیتی که به کاربران اجازه انتشار ویدیوهای بیش از ۱۵ ثانیه را نمی داد.
از این رو کاربران مجبور بودند تا تمام محتوایی که می خواهند در یک استوری جای دهند را در ۱۵ ثانیه کوتاه خلاصه کنند. اما با پیشرفت تکنولوژی، دیگر هیچ محدودیتی وجود ندارد که نشود آن را کنار زد.

استوری های اینستاگرام نیز از این قضیه مستثنی نیستند و حالا چندین و چند ابزار مختلف در اختیار داریم که می توان به کمک شان محدودیت ۱۵ ثانیه ای را دور زد و ویدیوهای طولانی تری منتشر کرد.
در ادامه نیز به معرفی دو مورد از این ابزار می پردازیم که یکی از آن ها برای اندروید است و دیگری برای iOS. نحوه استفاده از هر یک را هم به خوبی پوشش می دهیم تا حین استفاده به مشکل خاصی برنخورید. پس در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Story Cutter: ابزاری ساده اما کاربردی برای اندروید
استوری کاتر یکی از بهترین اپ هایی است که در این خصوص می توانید از آن استفاده کنید. استوری کاتر با آنکه رابط کاربری پر زرق و برقی ندارد و همه چیز آن در ظاهر ساده اش خلاصه می شود، به شدت کاربردی است و می تواند با یک راهکار ساده محدودیت ۱۵ ثانیه ای استوری های اینستاگرام را دور بزند.

به کمک این اپلیکیشن ساده می توانید در سریع ترین زمان ممکن ویدیوهای خود را به بخش های ۱۵ ثانیه ای کوتاه تبدیل کنید و سپس به ترتیب آن ها را در بخش استوری با دیگران به اشتراک بگذارید.
اما نحوه کار با استوری کاتر چگونه است؟ به نوعی می توان ادعا کرد که استوری کاتر یکی از ساده ترین اپ هایی است که هر کاربری تا کنون با آن کار کرده. تقریبا هیچ پیچیدگی خاصی ندارد. حتی تنظیمات گسترده ای هم در آن دیده نمی شود که کاربر بخواهد با دیدن آن ها گیج و سردرگم شود.

با این حال استوری کاتر کارش را خیلی خوب بلد است و در وظیفه ای که به آن محول شده، عملکردی نسبتا دقیق و با کیفیتی از خود به نمایش می گذارد. فقط کافیست به محض ورود به اپ از میان دو گزینه «ضبط ویدیو» یا «انتخاب از گالری» یکی را انتخاب کنید.

باقی مراحل هم کاملا واضح هستند و فقط کافیست ویدیو مورد نظر خود را به دست استوری کاتر بسپارید. پروسه کار استوری کاتر نیز اصلا زمان بر نیست و می توانید در کسری از ثانیه به چیزی که دنبالش هستید برسید. با پایان مراحل کار، استوری کاتر ویدیو شما را به قطعات ۱۵ ثانیه تقسیم و در حافظه موبایل ذخیره می کند.

حالا فقط کافیست که وارد اینستاگرام شوید و در بخش استوری، ویدیوها را مانند یک پازل به ترتیب کنار هم بگذارید تا مفهوم کلی محتوای مورد نظرتان با دیگران به اشتراک گذاشته شود.

CutStory: ابزاری مفید و زیبا برای طرفداران آیفون ها
کات استوری نیز دقیقا ساز و کاری شبیه به استوری کاتر دارد. البته با این تفاوت که برخلاف استوری کاتر، کات استوری رابط کاربری زیبایی دارد و نسبتا تنظیمات گسترده تری هم در خود جای داده است.
به نوعی کاربرد کات استوری فقط به اینستاگرام محدود نمی شود و می توانید از ویدیوهای برش داده شده آن در فیسبوک، واتس اپ و حتی VK نیز استفاده کنید. فقط کافیست پس از ورود به اپ، ویدیو مورد نظر خود را انتخاب کنید.

سپس می توانید ویدیو خود را بر اساس استاندارد پلتفرم های مختلف برش دهید. مثلا می توانید ویدیو خود را برای اشتراک گذاری در استوری فیسبوک به قطعات ۲۰ ثانیه ای تقسیم کنید.
فقط کافیست در بخش پلتفرم ها، یکی از گزینه های موجود را انتخاب کنید تا کات استوری در عرض چند ثانیه ویدیوهای کوتاه شده را در اختیارتان قرار دهد. پس از آن نیز، دیگر همه چیز مشخص است. تنها باید ویدیوها را به ترتیب در استوری اینستاگرام قرار دهید و در نهایت کلید انتشار را بفشارید.

آیا لازم است به سراغ اپلیکیشن های غیر رایگان برویم؟
در کنار تمام توضیحاتی که ارائه کردیم باید گفت که تنها استوری کاتر و کات استوری نیستند که می توانند محدودیت های اینستاگرام را کنار بزنند. بلکه اگر کمی در مارکت های مختلف اپلیکیشن بگردید با بیشمار نتیجه مشابه رو به رو خواهید شد که می توانند از پس این کار برآیند.

اما برای انتخاب اپلیکیشن های مذکور، ما دو فاکتور مهم داشتیم: رایگان بودن و کارایی بالا. به نوعی می خواستیم که تمام خوانندگان این متن بتوانند بدون صرف هزینه و با کیفیتی نسبتا خوب، استوری های بلند خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

همانطور هم که پیش تر اشاره کردیم، اپلیکیشن های کاربردی تری هم در مارکت های مختلف وجود دارند که البته استفاده از سرویس هایشان بدون صرف هزینه، ممکن نیست. با این حال ممکن است برخی کاربران به دنبال امکانات بیشتر باشند. عموما این دسته از افراد حاضرند در ازای دریافت خدمات مضاعف، هزینه هم بکنند. اما آیا هزینه کردن برای انتشار استوری های بلندتر کار درستی است؟ مسلما نه.

به عنوان مثال «Continual» برای آیفون، اپ بسیار کاربردی و خوبی است. تقریبا به کمک این اپ می توان تمام مراحل کار را به صورت خودکار پیش برد. اما مسلما تمام امکانات این اپ کاربردی، شاید آنقدر مهم نباشد که بخواهیم به خاطرشان پول پرداخت کنیم. به زبان ساده تر می توان گفت که همان اپلیکیشن های رایگان می توانند به خوبی از پس کارها برآیند و اصلا نیازی به هزینه کردن نیست.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.