تجارت الکترونیک

January 8, 2018
18:37 دوشنبه، 18ام دیماه 1396
کد خبر: 87068

بروز اختلاف‌های حقوقی بین مشتریان‌ و کسب‌و‌کارهای اینترنتی

مسدودسازی برخی از نرم‌افزارهای پیام‌رسان باعث بروز اختلاف‌های متعدد حقوقی بین کسب‌و‌کارها و مشتریان‌ شده که ناشی از «فیلترینگ عام یا خاص زیرساخت‌هاست» و جزو شرایط قهریه قرارداد محسوب می‌شود.
انجمن صنفی کسب‌و‌کارهای اینترنتی خطاب به کسب‌و‌کارهای اینترنتی اعلام کرد: در این روزها مسدودسازی برخی از نرم‌افزارهای پیام‌رسان باعث بروز اختلاف‌های متعدد حقوقی مابین همکاران ما و مشتریان‌‌شان شده است. دلیل عمده‌ این اختلافات (که بیشتر شامل شکایات از سوی مشتریان است)، ناتوانی کارگزاران کسب‌و‌کارها نسبت به انجام تعهدات خود به‌دلیل عدم دسترسی مشتریان به نرم‌افزارهای پیام‌رسان است.
از منظر حقوقی و با توجه به نمونه‌های موجود، اعتقاد بر آن است که چنین مواردی را که ناشی از «فیلترینگ عام یا خاص زیرساخت‌هاست» می توان جزو «شرایط قهریه قرارداد» به حساب آورد. از این رو پیشنهاد می‌شود از مشاوران حقوقی بخواهید در تنظیم قراردادها به این مهم توجه کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.