January 9, 2018
16:27 سه شنبه، 19ام دیماه 1396
کد خبر: 87108

CES 2018/ خودروهای هوشمند کیا از سال ۲۰۲۱ در خیابان‌ها تردد می‌کنند

طی مراسمی که در نمایشگاه CES لاس‌وگاس برگزار شد، شرکت خودروسازی کیا از برنامه‌های آتی خود برای توسعه‌ی مدل‌های الکتریکی و خودران خبر داد. بر اساس استراتژی جدید این شرکت، خودروهای خودران سطح ۴ (خودروهای کاملا خودران که می‌توانند در همه‌ی موقعیت‌ها کنترل خودرو را در اختیار بگیرند) از سال ۲۰۲۱ در شهرهای مختلف آزمایش خواهند شد. به علاوه، تا سال ۲۰۲۵، ۱۶ محصول الکتریکی جدید به خط تولید این خودروساز کره‌ای افزوده خواهد شد.

کیا نیرو الکتریکی

کیا با اتخاذ این استراتژی جدید به دنبال دست‌یابی به سه هدف اصلی است، تولید خودروی خودران، متصل به اینترنت و اقتصادی/الکتریکی که به اختصار استراتژی ACE نام‌گذاری شده است. برنامه‌های کیا برای تولید خودروهای خودران خبر از تعهد این شرکت برای تجاری‌سازی خودروهای خودران سطح ۴ تا سال ۲۰۲۱ می‌دهد. بر اساس این برنامه، کیا قرار است در شهرهای هوشمند منتخب که دارای زیرساخت‌های مورد نیاز فناوری جدید هستند، روند آزمایش خودروهای خودران را آغاز کند. به گفته‌ی مقامات این شرکت، از سال ۲۰۱۹ شاهد آزمایش ناوگانی بزرگ از محصولات خودران این شرکت در جاده‌های عمومی خواهیم بود.

کیا نیرو الکتریکی

کیا در نظر دارد بر اساس برنامه‌ی جدید خود مبنی بر تجهیز همه‌ی مدل‌ها به فناوری اتصال به اینترنت، در گام نخست، تا سال ۲۰۲۵ امکان سفارش این فناوری را در بازارهای مختلف فراهم کند و در گام بعدی، تا سال ۲۰۳۰ همه‌ی مدل‌های تولیدی خود را به‌صورت پیش‌فرض به این فناوری مجهز کند. در همین راستا و در جریان نمایشگاه CES امسال، کیا از سیستم ارتباط پر سرعت 5G رونمایی کرد.

برنامه‌های کیا برای تولید خودروهای اقتصادی/الکتریکی خبر از خیز بلند این شرکت برای تولید ۱۶ مدل جدید مجهز به پیشرانه‌های الکتریکی پیشرفته تا سال ۲۰۲۱ می‌دهد. بر اساس اعلام کیا، ۱۶ مدل مذکور شامل مدل‌های هیبریدی، پلاگین هیبرید، تمام الکتریکی (شامل مدل مفهومی کیا نیرو که در جریان همین نمایشگاه معرفی شد) و یک مدل جدید مجهز به پیل سوختی خواهد بود و مدل مجهز به پیل سوختی، کمی زودتر و از سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه می‌شود.

استراتژی ACE کیا بخشی از طرح بزرگ‌تر این شرکت برای آینده‌ی حمل‌ونقل است که با عنوان «بدون مرز برای همه» نام‌گذاری شده است. بر اساس اظهارات وونگ چول یونگ، مدیر مرکز تحقیق و توسعه‌ی کیا، طرح آینده‌ی کیا این امکان را در اختیار همه قرار می‌دهد تا از ارزش‌های بی‌نهایتی که آینده‌ی حمل‌ونقل فراهم می‌کند، لذت ببرند.

کیا همچنین گسترش سرویس اشتراک خودروی ویبل (WiBLE) را در دستور کار قرار داده است. این سرویس که از سال گذشته در کشور کره‌ی جنوبی در دسترس قرار گرفته است، به‌زودی در بعضی شهرهای اروپایی شروع به کار خواهد کرد. از طریق اپلیکیشن این سرویس، کاربران می‌توانند با پرداخت مبلغی، محصولات مختلف کیا را برای سفرهای کوتاه اجاره کنند. این سرویس از اواخر سال جاری میلادی در اروپا در دسترس خواهد بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.