فناوری

January 10, 2018
11:48 چهارشنبه، 20ام دیماه 1396
کد خبر: 87127

تولید اولین هدست واقعیت مجازی مستقل جهان

در حالی که امروزه تمامی هدست های واقعیت مجازی به گونه ای طراحی می شوند که حتما باید همراه با گوشی یا رایانه استفاده شوند، شاهد عرضه اولین هدست واقعیت مجازی مستقل هستیم.

این هدست واقعیت مجازی مستقل به طور کاملا بی سیم طراحی شده و لذا استفاده از آن نیز برای کاربران بسیار ساده تر است. زیرا هدست های فعلی واقعیت مجازی که در بازار موجود هستند، دارای سیم هستند.

این هدست با همکاری دو شرکت گوگل و لنووو تولید شده و «میراژ سولو» نام دارد. استفاده از این هدست با آزادی عمل زیادی همراه است و کاربر می تواند ضمن بر چشم زدن آن بپرد یا بر روی زمین بنشیند. همچنین به راحتی می توان در زمان استفاده از این هدست به عقب یا جلو رفت یا از گوشه ای به سمت دیگری حرکت کرد.

حسگرهای داخلی کار گذاشته شده در این هدست واقعیت مجازی قابلیت ردگیری دقیق حرکات کاربر را دارند و دو میکروفون نیز در آن برای دسترسی به خدمات صوتی در دسترس است. جک هدفون ۳.۵ میلیمتری و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت نصب کارت حافظه از جمله دیگر امکانات این هدست است.

هدست واقعیت مجازی

پردازنده اسنپ دراگون کوالکوم، ۲۰ ساعت عمر باتری و نمایشگری با دقت ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل از جمله قابلیت های این هدست مستقل است. دو دوربین ۱۳ مگاپیکسلی این هدست برای تهیه عکس یا ویدئوهای فوق دقیق با دقت های ۱۴۴۰ یا ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه قابل استفاده است. زاویه دید این هدست ۱۸۰ درجه است.

هدست یادشده در بهار سال ۲۰۱۸ و با قیمتی در حدود ۴۰۰ دلار عرضه می شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.