لبه تکنولوژی

January 14, 2018
10:40 یکشنبه، 24ام دیماه 1396
کد خبر: 87254

برای شناسایی محل حادثه دیدگان اپراتورها همکاری نکردند، اورژانس اپلیکیشن نوشت

رییس اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان اورژانس کشور درباره نرم افزار ۱۱۵ اورژانس گفت: سرعت نیروهای اورژانس برای رسیدن به محل حادثه با این نرم افزار بیشتر می شود.

سهیل آقابگلویی گفت: سازمان اورژانس کشور از ۲ سال پیش به فکر هوشمندسازی و استفاده از تکنولوژی افتاد. این کار با استفاده از تکنولوژی در فرآیندهای اورژانس اتفاق افتاد.
وی افزود: اورژانس به این سمت حرکت کرد که کاغذهای فیزیکی را از سیستم حذف کند. در حال حاضر ۱۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور توانستند این کار را انجام بدهند و فرم های فیزیکی را حذف کنند که یکی از بزرگ ترین پیشرفت های سازمان اورژانس محسوب می شود.
آقا بگلویی ادامه داد: یکی دیگر از پروژه ها بحث گرفتن محل حادثه از حادثه دیدگان و مددجویان بود. بارها این مورد را از وزارت ارتباطات و مراجع ذیربط پیگیری کردیم تا بتوانیم موقعیت مکانی تماس گیرندگان را از اپراتورها دریافت کنیم، اما به دلایل امنیتی با این موضوع موافقت نشد. در نتیجه نرم افزاری برای اورژانس طراحی و تکمیل کردیم.
رییس اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان اورژانس کشور درباره نرم افزار ۱۱۵ اورژانس گفت: سرعت نیروهای اورژانس برای رسیدن به محل حادثه با این نرم افزار بیشتر می شود. همچنین کسانی که به علت حادثه قادر به تکلم نیستند نیز می توانند از این نرم افزار استفاده کنند. افرادی که در حوادث ترافیکی هم دچار مشکل می شوند و به علت شوک نمی توانند محل حادثه را به درستی تشخیص بدهند می توانند از آن استفاده کنند.
وی ادامه داد: لوکیشن حادثه به مصدوم نمایش داده می شود و زمانی که با مرکز اورژانس تماس بگیرد این آدرس به مرکز ارسال می شود. وقتی پرستار ۱۱۵ با مددجو صحبت می کند و می خواهد شرح حال بگیرد، همان لحظه آدرس را دارد و می تواند آمبولانس را به همان نقطه بفرستد.
آقا بگلویی درباره مزیت های دیگر این نرم افزار بیان کرد: در این نرم افزار این قابلیت وجود دارد که می توان لوکیشن محل جدید را در نظر گرفت و بعد تماس گرفت. بعد از رجیستر شدن و نصب نرم افزار، یک سری اطلاعات شخصی و زمینه ای بیماری ها از کاربر دریافت می شود. این اطلاعات شامل گروه خونی و آخرین نوار قلب و سن و غیره است.
رییس اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان اورژانس کشور گفت: این اطلاعات در زمان حادثه برای مرکز پیام ارسال می شود و پرستار مطلع می شود کسی که پشت خط صحبت می کند سابقه چه بیماری هایی داشته است.
وی گفت: طی روزهای آتی می توان این نرم افزار را از اپ استورهای مختلف دانلود کرد. به علت مشکلاتی که در زمینه آی او اس وجود داشته، هنوز این نسخه درست نشده و تا پایان امسال این نسخه نیز آماده می شود و در اختیار مردم قرار می گیرد. در حال حاضر از سایت های اورژانس می توان نرم افزار را دانلود کرد.
آقابگلویی گفت: ما مدت ها به دنبال این بودیم که اپراتورها محل تماس گیرنده را به ما اعلام کنند. اما همکاری لازم در این زمینه صورت نگرفت و در نتیجه ما این اپلیکیشن را طراحی کردیم و ارسال محل حادثه دیده مهم ترین قسمت این نرم افزار است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.