امینت

January 14, 2018
12:14 یکشنبه، 24ام دیماه 1396
کد خبر: 87261

اسکایپ به رمزنگاری پیشرفته مجهز شد

مایکروسافت اعلام کرده است که پبام رسان اسکایپ را به منظور افزایش امنیت سایبری و حفظ حریم شخصی کاربرانش، به فناوری رمزنگاری پیشرفته مجهز کرده است.

شرکت مایکروسافت با انتشار یک پست در وبلاگ اختصاصی خود اعلام کرده است که اپلیکیشن پیام رسان اسکایپ از این پس از فناوری رمزنگاری پیشرفته end-to-end encryption بهره‌مند خواهد شد و تمامی پیام‌های متنی، تصویری و تماس‌های صوتی و ویدیویی به رمزنگاری‌های پیشرفته مجهز شده و در نتیجه به حفاظت اطلاعات و حریم شخصی آنها منجر خواهد شد.

بسیاری از رقبای اپلیکیشن اسکایپ مایکروسافت از جمله آی مسیج اپل، واتس اپ فیس بوک و پیام رسان سیگنال هم اکنون از این فناوری رمزنگاری پیشرفته end-to-end encryption بهره می‌برند. بنابراین این غول تکنولوژی هم اکنون به این فکر رسیده است که باید برای حفظ، تامین و افزایش امنیت و حریم شخصی کاربران پیام رسان محبوب و پرطرفدار خود را به فناوری های رمزنگاری پیشرفته جدیدتری مجهز کند تا بدین وسیله برای کاربران خود اطمینان خاطر و رضایت بیشتری را به ارمغان بیاورد.

لازم به ذکر است که این فناوری رمزنگاری پیشرفته در پیام رسان اسکایپ هم اکنون بر روی سیستم‌های عامل اندروید، iOS، مک، لینوکس و ویندوز دسکتاپ قابل دسترسی و استفاده کاربران است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.