بازار سرمایه

January 17, 2018
20:06 چهارشنبه، 27ام دیماه 1396
کد خبر: 87340

با جذب سرمایه خارجی، ارزش کافه بازار و دیوار به حدود نیم میلیارد دلار رسیده است

امروز «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رییس جمهور از هلدینگ «هزاردستان» شامل مجموعه هایی نظیر کافه بازار و دیوار بازدید کرد. در این مراسم «حسام میرآرمندهی» هم موسس و عضو هیات مدیره کافه بازار خبر از سرمایه گذاری ۳۸ میلیون یورویی یک شرکت خارجی در این مجموعه داد.

میرآرمندهی خبر داد که شرکت اروپایی «اینترنشنال اینترنت اینوستمنت» (IIIC) در ماه های آینده و پس از پایان یافتن روند قانونی و اداری مورد نیاز، مبلغی معادل ۳۸ میلیون یورو در مجموعه هلدینگ هزاردستان سرمایه گذاری خواهد کرد و در ازای آن ۱۰ درصد از سهام این هلدینگ را در اختیار خود خواهد گرفت. وی همچنین عنوان کرد که تغییری در ترکیب اعضای هیات مدیره این هلدینگ به وجود نخواهد آمد.

موسس کافه بازار همچنین خبر داد که این سرمایه گذاری صرف زیرساخت برای ارائه خدمات ابرای با هدف کاهش زمان تولید و عرضه محصولات جدید خواهد شد.

شرکت «اینترنشنال اینترنت اینوستمنت» در واقع همان شرکت مستقر در هلند است که سال گذشته در ازای دریافت ۲۱ درصدی از دیجی کالا، ۱۰۰ میلیون دلار در این فروشگاه ایرانی سرمایه گذاری کرد و ارزش آن را به ۵۰۰ میلیون دلار رساند.

با نگاهی به رقم سرمایه گذاری و همچنین سهام دریافتی از سوی شرکت سرمایه گذار هلندی، مشخص است که ارزش دیجی کالا ۳۸۰ میلیون یورو برآورد شده که معادل ۴۶۴ میلیون دلار است. میرآرمندهی نیز در گفتگویش با دیجیاتو اشاره می کند که کافه بازار نصف راه یونیکورن شدن را آمده است: «زمانی که بتوانیم به ارزش یک میلیارد دلاری دست پیدا کنیم یونیکورن می شویم ولی به هیچ وجه تلاش نمی کنیم ارزش خود را بیشتر از آن چیزی که هست نشان دهیم. با این حال ما نصف راه را آمده ایم.»

موسس کافه بازار و دیوار همچنین در گفتگو با دیجیاتو اشاره می کند که این شرکت ها در پی حضور در بازارهای خارج از ایران نیستند: «تمرکز اصلی ما بر بازار ایران است. با دیوار در افغانستان آزمایش هایی کردیم. در کوتاه مدت پیشتاز پلتفرم تبلیغات آنلاین شدیم اما بازار این کشور به نسبت بازار ایران کوچک است. در نتیجه همچنان اولویت اول ما حضور در ایران است.»

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.