لبه تکنولوژی

January 18, 2018
10:27 پنجشنبه، 28ام دیماه 1396
کد خبر: 87349

ناظر مجلس در شورای اجرایی فناوری اطلاعات: به جای برخورد سلبی با اپلیکیشن‌ها دانش متخصصان فضای سایبری و مجازی ارتقا یابد

ناظر مجلس در شورای اجرایی فناوری اطلاعات گفت: فیلتر اپلیکیشن‌های امن، پر طرفدار و با ایمنی و خدمات کاربردی بالا راه مقابله با سوء استفاده چند کانال معارض نظام نیست بلکه ارتقای دانش متخصصان ناظر بر فضای سایبری و مجازی کشور و اصلاح ساختارهای کنترلی کمک خوبی به حفظ قالب‌های خوب و از بین بردن محویات بد دارد.

با تبیین چرایی بی‌تمایلی عمومی مردم به اپلیکیشن‌های ایرانی، گفت: در مواردی که پای مسایل امنیتی به میان می‌آید قطعا مسائل اقتصادی به حاشیه می‌رود و به همین دلیل است که پیام‌رسان تلگرام فیلتر می‌شود و به گرفتاری‌های اقتصادی که از این ناحیه گریبانگیر فعالان اقتصادی می‌شود، توجهی نمی‌شود. وقتی جامعه با چنین شرایطی مواجه می‌شود اعتماد چندانی به اپلیکیشن‌های داخلی پیدا نمی‌کند.

نماینده مردم کردکوی در مجلس با اشاره به منطق  مسؤولان رده بالای امنیتی – سیاسی در فیلتر تلگرام گفت: این مسؤولان دلایل و بهانه‌های خود را در فیلتر تلگرام اعمال کردند در مقابل، میلیون‌ها کاربر پیام‌رسان تلگرام نیز دست روی دست نگذاشته و با کمک از آخرین فناوری‌ها فیلترینگ را دور می‌زنند چرا که کسب و کار جمع بسیار زیادی از آنان از طریق این پیام‌رسان رونق دارد و این چیزی نیست که بتوان به راحتی از خیر آن گذشت.

وی ادامه داد: رفتار مقامات مسؤول با فضای مجازی و اپلیکیشن‌های خارجی باید رفتار منطقی و پسندیده‌ای باشد. لابد این دوستان می‌دانند که نمی‌توانند برای همیشه اینترنت، فضای مجازی و اپلیکیشن‌ها را فیلتر کنند. باید در مسیری قدم برداریم که استفاده از این فضا برای مردم‌مان ارزان‌تر، سهل‌تر، با کیفیت بهتر  و در دسترس‌تر باشد البته این به معنای چالش‌برانگیز نبودن این فضا نیست بلکه نحوه مواجه با چنین فضای منعطفی، اهمیت بسیار زیادی دارد.

به گفته ناظر مجلس در شورای اجرایی فناوری اطلاعات، فضای مجازی و انعطاف‌پذیری بسیار زیاد آن و اهداف اقتصادی کاربران این فضا، چنان انگیزه‌ای در افراد به وجود می‌آورد که یا به سرعت اپلیکیشن‌های جدید را جایگزین نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های فیلتر شده می‌کنند یا با دانلود فیلترشکن قدرتمند کسب و کار خود را از بن‌بست خارج می‌کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.