لبه تکنولوژی

January 21, 2018
22:23 یکشنبه، 1ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87420

ترامپ مجوز فعالیت های NSA را تمدید کرد

دولت فدرال ایالات متحده از روز گذشته به دلیل عدم توافق سناتورهای جمهوریخواه و دموکرات بر سر تصویب لایحه بودجه رسما تعطیل شد. این شرایط تا زمان تصویب بودجه ادامه خواهد داشت اما تنها ساعاتی پیش از آغاز تعطیلی دولت، رییس جمهور آمریکا قانونی را برای ادامه فعالیت های NSA به تصویب رساند.

این قانون از هفته های گذشته با رای بالای اعضای هر دو مجلس نمایندگان و سنا تایید شده بود و بر اساس آن، آژانس ملی اطلاعات آمریکا (NSA) می تواند به صورت مستقل به فعالیت های جاسوسی برای "مقابله با حملات تروریستی در مقیاس بین المللی، خرید و فروش سلاح و سایر فعالیت های امنیتی مرتبط خارج از مرزهای ایالات متحده" بپردازد. ضمن اینکه NSA برای انجام این برنامه ها نیاز به تصویب قوانین جانبی و کسب دستور از سایر نهادهای امنیتی نخواهد داشت و می تواند به تنهایی برای آنها اقدام نماید. تصویب چنین قانونی همان طور که پیش تر توسط ادوارد اسنودن مشخص شده بود می تواند NSA را قادر کند تا با بررسی ترافیک و داده های وب سایت های بزرگی مانند گوگل، فیسبوک و اپراتورهایی مانند ورایزن اطلاعات بسیار زیادی را از کاربران این سرویس ها به دست آورد. همچنین بر اساس قانون مصوب، NSA اجازه فعالیت در عملیات های ضد تروریستی و سایبری برون مرزی را نیز خواهد داشت که می تواند منجر به جاسوسی از دولت های دیگر و حتی همپیمانان آمریکا شود. چند سال قبل بود که دولت آلمان از کشف سرویس های جاسوسی علیه مقامات بلندپایه این کشور توسط دولت آمریکا خبر داده بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.