رگولاتوری

January 22, 2018
9:48 دوشنبه، 2ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87428

جهرمی بررسی کرد؛ جزئیات واردات «آیفون» توسط تامین اجتماعی

وزیر ارتباطات گفت: پیرو حواشی مطرح شده در خصوص فعالیت یکی از شرکتهای مربوط به سازمان تامین اجتماعی در واردات گوشی تلفن همراه، مراتب مورد بررسی قرار گرفت.

محمدجواد آذری جهرمی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: پیرو حواشی مطرح شده در خصوص فعالیت یکی از شرکتهای مربوط به سازمان تامین اجتماعی در واردات گوشی تلفن همراه، مراتب مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اعلام نتایج حاصل از بررسی انجام شده گفت: شرکت بازرگانی بین المللی تامین اجتماعی دولتی نیست و سهام آن متعلق به بازنشستگان تامین اجتماعی است.

وزیر ارتباطات کل ثبت سفارش سال جاری این شرکت را ۷ هزار و ۳۷۸ عدد دستگاه آیفون عنوان کرد و افزود: این درحالی است که کل ثبت سفارش گوشی آیفون برای همه شرکتها ۳۰۴ هزار و ۶۱۴ عدد بوده است.

جهرمی خاطرنشان کرد: به عبارتی کمتر از ۲.۵ درصد کل آیفونها را این شرکت ثبت سفارش کرده که البته لزوما منجر به ترخیص هم نشده است.

وی افزود: کل ثبت سفارش گوشی در سال جاری هم حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار عدد بود که ثبت سفارش این شرکت زیر یک پانصدم کل ثبت سفارشها است.

به گفته وزیر ارتباطات، این شرکت در ابتدای سال و قبل از آغاز دولت دوازدهم، مجوز واردات و نمایندگی فروش را از سوی وزارت صمت دریافت کرده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.