لبه تکنولوژی

January 23, 2018
14:42 سه شنبه، 3ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87468

رییس کمیسیون صنایع و معادن: تاکنون ۱۷ درصد بودجه شبکه ملی اطلاعات پرداخت شده است

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه ۶۴.۵ درصد مالیات کشور از صنعت و تولید است، گفت: در مورد شبکه ملی اطلاعات تاکنون ۱۷ درصد بودجه آن پرداخت شده است.

عزیز اکبریان طی سخنانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز صنعت و تولید کشور با توجه واردات و قاچاق کالا به صورت غیرقانونی و عدم ثبات نرخ ارز در مظلومیت قرار  گرفته است.

وی تصریح کرد: کره‌جنوبی که کشور صنعتی است فقط ۱۵ درصد مالیاتش از صنعت و تولید می‌باشد، اما در کشوری مانند ما که عدم ثبات ارز و رکود را داریم و تحریم‌ها هم وجود دارد، ۶۴.۵ درصد از مالیاتمان را از صنعت و تولید دریافت می‌کنیم.

اکبریان افزود: براساس قانون هدفمندی باید ۳۰ درصد قانون درآمد به صنعت و تولید اختصاص یابد. در جداول بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده و تخصیص بودجه در ۹ ماهه اول ۲۱ میلیارد و ۸۵۰ هزار بوده، یعنی از ۱۰۰۰ میلیارد تنها ۲۱ میلیارد به صنعت کمک شده است.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سازمان زمین‌شناسی ۵ میلیارد بودجه داشته که تنها ۲۰ درصد پرداخت شده است. مجبور شدند دو  هلیکوپتر را اجاره دهند تا خود را اداره کنند.

وی افزود: در بحث معدن هم که باید جایگزین شوند، شناسایی و مطالعه معادن باید در دستور کار قرار گیرد. براساس بودجه پیش‌بینی شده، ۹۲۶ میلیون تومان بوده که باید صددرصد آن پرداخت می‌شده که ۴۲۱ میلیارد تومان تخصیص داده شده و ۳۲۶ میلیارد تومان پرداخت شده، یعنی فقط ۴۵ درصد تحقق یافته است.

اکبریان با بیان اینکه ۹۶۶ شهرک صنعتی در کشور داریم، گفت: سال گذشته ۱۳۶ میلیارد برای این شهرک‌ها در نظر گرفته شد که به ۹۸ میلیارد کاهش پیدا کرد. ضمن اینکه بودجه تملک دارایی استانی و شهرستانی را صفر کردیم.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس ماده ۸۱ قانون رفع موانع و ماده ۵۴ احکام دائمی، بایستی سازمان برنامه و وزارتخانه‌ها نسبت به انتقال گاز، آب و تامین برق شهرک‌های صنعتی اقدام کنند. در حالی که سازمان برنامه بودجه‌ای را تخصیص نمی‌دهد.

اکبریان اظهار کرد: وزارت ارتباطات برای زیرساخت‌های خود نیاز به اعتباراتی دارد که ۵۱۰۰ میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده بود و تنها ۱۱۰۰ میلیارد پرداخت شده است.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: در مورد شبکه ملی اطلاعات هم امسال تا به حال ۱۷ درصد بودجه‌اش پرداخت شده است، با اینکه این همه برای آن تاکید شده است.

اکبریان همچنین بیان کرد: در بحث اعتبارات خوراک پتروشیمی‌ها که مهم‌ترین مساله کشور بعد از نفت است و ما سواحل طولانی در کشور داریم، در قانون برنامه کشور توصیه شده دو برابر ظرفیت تولید، پتروشیمی را افزایش دهیم اما تاکنون چه اقدامی در این زمینه کرده‌ایم؟

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.