گوشی

January 28, 2018
13:33 یکشنبه، 8ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87599

رجیستری سراغ سامسونگ می‌رود یا هواوی؟

رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه از توافق وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ورود یکی از برندهای مطرح مانند هواوی و سامسونگ به فاز سوم طرح رجیستری تلفن همراه که از چهاردهم بهمن‌ماه آغاز می‌شود، خبر داد.

ابراهیم درستی اظهار کرد: براساس توافقات صورت گرفته و اعلام مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، فاز سوم طرح رجیستری از چهاردهم بهمن‌ماه کلیدی می‌خورد تا برندهایی مانند هواوی و سامسونگ نیز در این طرح قرار بگیرند تا قاچاق اپل که ۱۰ درصد بازار تلفن همراه را به خود اختصاص می‌داد، به سمت برندهای مذکور حرکت نکند.

وی افزود: هم‌اکنون گفته می‌شود حدود ۵۰۰۰ دستگاه تلفن همراه اپل که براساس توافقات صورت گرفته تا قبل از چهاردهم آذرماه به شبکه متصل شده بودند از دسترس خارج شده‌اند. اما درخواست ما از مسئولان این است که پنجره‌ای برای این تلفن‌های همراه باز کنند که مشکل آنها حل شود و نگرانی در مردم و فروشندگان به وجود نیاید.

رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه با تاکید بر این‌که توصیه می‌شود همه خریداران و فروشندگان تلفن همراه برای تامین نیاز خود به رسمی بودن و در شبکه بودن آن دقت کنند تا محصول قاچاق خریداری نشود، ادامه داد: فروشنده موبایل قاچاقچی نیست؛ بنابراین باید راهی در چارچوب قانون باز شود تا ضرر نکند و البته قاعده و اصول موجود را از این به بعد محکم‌تر اجرا کنند، چرا که همه فروشندگان هم از این طرح استقبال می‌کنند.

درستی با بیان این که بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان درآمد بازار موبایل که عمدتا در قاچاق صرف می‌شد به خزانه دولت ریخته می‌شود و به عنوان بازار رسمی مورد عرضه و تقاضا قرار می‌گیرد، گفت: در فاز دوم اجرای این طرح برندهایی مانند بلک بری و موتورولا که حدود یک درصد سهم بازار را دارند به رجیستری وارد شده‌اند، اما سامسونگ، ال جی و هواوی حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد سهم بازار را در اختیار دارند که به فاز دوم وارد نشدند.

وی تاکید کرد: براساس صحبت‌هایی که با شخص وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات داشتیم قرار شد تا یکی از برندهای پرمصرف هم به فاز سوم وارد شوند، چرا که نباید به قاچاقچی اجازه داد که بازار امنی داشته باشد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.