لبه تکنولوژی

January 31, 2018
9:32 چهارشنبه، 11ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87641

برنامه موبایلی نقشه پایگاه های نظامی آمریکا را لو داد

شرکت استراوا سازنده برنامه های مدیریت تمرینات ورزشی که از جی پی اس گوشی برای ردگیری و مکان یابی محل فعالیت های ورزشی کاربرانش استفاده می کند، عملا موقعیت پایگاه های نظامی آمریکا را افشا کرد.

در نوامبر گذشته این سایت نقشه گرمایی مجموعه فعالیت های کاربران خود را در سراسر دنیا منتشر کرد که حاوی اطلاعاتی از یک میلیارد کاربر برنامه یادشده در کل دنیا بود. نقشه یاد شده بسیاری از کشورهای جهان را در بر می گیرد. تحلیل گران می گویند تنوع اطلاعات موجود در نقشه مذکور به بسیاری از افراد امکان خواهد داد تا موقعیت پایگاه های نظامی آمریکا را شناسایی کرده و از فعالیت های روزمره کارکنان آنها مطلع شوند. ناتان روسر، یکی از اعضای موسسه United Conflict Analysts در این باره می گوید: افرادی که اطلاعات اولیه را درباره پایگاه های نظامی آمریکا در اختیار داشته باشند، می توانند موقعیت کارکنان آنها را هم زیر نظر بگیرند. زیرا بسیاری از نظامیان آمریکایی هم از برنامه تلفن همراه مذکور استفاده می کنند. وی با تحلیل نقشه های یادشده موقعیت نیروهای گشت زنی و عملیاتی آمریکا را در خاک افغانستان هم شناسایی کرده و آنها را در آدرس
twitter.com/Nrg8000 به اشتراک گذاشته است. استراوا در مجموع تحلیل 13 تریلیون نقطه جی پی اس علامت زده شده در برنامه خود را ممکن کرده است. 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.