لبه تکنولوژی

February 2, 2018
11:34 جمعه، 13ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87692

فیس‌بوک فراتر از حد انتظار عمل کرده است!

فیس‌بوک با ارائه گزارش مالی خود از سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ میلادی نشان داد که ۱۲.۹۷ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.

فیس بوک علی رغم مسائل بوجود آمده بر سر تبلیغات و آگهی های مداخله جویانه حساب های کاربری روسی نشان داد که عملکردی فراتر از انتظار داشته است.

گزارش مالی فیس بوک از سه ماه آخر سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی حاکی از آن است که این غول تکنولوژی و شبکه های اجتماعی با رشدی ۲.۱۸ درصدی هم‌اکنون ۱.۴ میلیارد کاربر فعال در روز دارد که البته تعداد کاربران فعال در این شبکه اجتماعی در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷، با رشدی ۳.۸ درصدی بیش از ۱.۳۷ میلیارد نفر پیش بینی شده بود که این نشان از کاهش قابل ملاحظه تعداد کاربران فیس بوکی دارد و این نرخ رشد تابحال رکورد کمترین تعداد کاربر فعال را برای فیس بوک ثبت کرده است.

مارک زوکربرگ – موسس و مدیرعامل فیس بوک – در این خصوص معتقد است که چنین کاهشی در نرخ رشد تعداد کاربران مربوط به نمایش کمتر ویدیوهای پربازدید است که به طور متوسط زمان مصرفی برای تماشای محتوا را روزانه ۵۰ میلیون ساعت کاسته است.

تغییر در نمایش ویدیوهای پربازدید، برای نخستین‌بار منجر به کاهش ۷۰۰ هزار نفری تعداد کاربران فعال روزانه‌ فیس بوک در دو کشور ایالات متحده‌ آمریکا و کانادا شد.

تعداد کاربران ماهانه‌ فیسبوک اکنون با رشدی ۳.۳۹ درصدی نسبت به تعداد ۲.۰۶ میلیارد نفری کاربران ماهانه‌ این شبکه‌ اجتماعی با رشد ۳.۱۹ درصدی در سه‌ ماهه‌ سوم سال مالی ۲۰۱۷، اکنون ۲.۱۳ میلیارد نفر برآورد شده است اما با وجود کاهش تعداد کاربران روزانه، نرخ رشد کاربران ماهانه‌ در فیسبوک افزایش یافته است.

میانگین درآمد فیسبوک برای هر کاربر نسبت به بازه‌ زمانی مشابه در سال ۲۰۱۶‌ میلادی با رشدی ۲۷ درصدی، اکنون معادل ۶.۱۸ دلار ارزیابی می‌شود. فیس بوک در سه ماهه آخر ۲۰۱۷، سودی بالغ بر ۴.۲۶ میلیارد دلار کسب کرده است که به خاطر هزینه‌های مالیاتی چشمگیر و هنگفتی که باید بپردازد، کاهش قابل توجهی را نسبت به سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ که سودی معادل ۴.۷ میلیارد دلار داشت، پیدا کرده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.