لبه تکنولوژی

February 2, 2018
12:48 جمعه، 13ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87703

گزارشی از نشست مشترک وزیر ارتباطات،شهردار تهران ورئیس هیات مدیره سازمان

نشست مشترک اعضای شورای معاونین شهرداری تهران و وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات با حضور وزیر ارتباطات و شهردار تهران و رئیس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران برگزار شد.

در این دیدار محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر نیاز به توسعه ارتباطات، اجرایی شدن مفهوم صحیح شهر هوشمند و هموار سازی مسیر توسعه ارتباطات ثابت گفت: از آن جایی که کلان شهر تهران 35درصد بازار IT و ICT کشور را در خود جای داده است، همکاری تنگاتنگ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت های دولتی و خصوصی زیر مجموعه و شهرداری تهران، نقش بسیار مهمی دارد.

وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به پیشرفت های حاصل در زمینه ارتباطات در کشور تاکید کرد: اکنون با وجود 18 شرکت بزرگ و توانمند خصوصی و 3 اپراتور، انتظار داریم با حمایت و همراهی شهرداری، علاوه بر توسعه زیر ساخت های موجود، پیش بینی های لازم در خصوص انتقال و استقرار تکنولوژی های به روز و استفاده در مواقع عادی و بحرانی سرعت گیرد.
محمد علی نجفی، شهردار تهران نیز با اشاره به این که شهرداری تهران در چهار حوزه سیاست گذاری و برنامه ریزی، نظارت و توسعه استقرار سامانه های تخصصی، توسعه زیرساخت های فاوا و مشارکت و برون سپاری برنامه ریزی ساختار IT فعالیت های گسترده ای را آغاز کرده افزود: در نتیجه طرح ریزی این اقدامات امیدواریم به سه محور اصلی بهبود تجربه کاربری شهروندان، یکپارچگی و هوشمند سازی سامانه ها وتوسعه زیرساختی ارتباطات شهرداری و شهروندان دسترسی پیدا کنیم.
او در این رابطه ادامه داد: برای هوشمند سازی شهر تهران سی بازیگر اصلی و کلیدی خارج از مجموعه شهرداری نیاز است و در صورتی که شرکت های معرفی شده از سوی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران در این زمینه مشارکت کنند، شهرداری آمادگی کامل ارائه سرویس های Open API برای کمک و سهولت در ساخت ارتباطات انواع سامانه ها را دارد.
نجفی در پایان و در خصوص استانداردسازی ساختمان ها و اضافه کردن الزامات ITU و توسعه خانه های هوشمند منطبق با این استاندارد تاکید کرد: حضور کارشناسان و مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه ای در این زمینه به عنوان یکی از بزرگترین تشکل های حوزه IT و ICTقطعا مثمر ثمر خواهد بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.