لبه تکنولوژی

February 5, 2018
10:36 دوشنبه، 16ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87786

ال‌جی پایش را از گلیم گوشی‌های چینی بیرون کشید!

طبق تازه‌ترین گزارش‌ها، شرکت ال جی قصد خروج از بازار گوشی‌های هوشمند چین را دارد.

به تازگی خبرهای جدید در فضای مجازی منتشر شده است که حاکی است ال‌جی می‌خواهد از بازار گوشی‌های هوشمند چین خارج شود. دلیل این تصمیم می‌تواند گزارش مالی سال ۲۰۱۷ این شرکت باشد. با اینکه گزارش مالی سالانه ال جی که هفته پیش منتشر شد، نشان‌دهنده آن است که این شرکت توانسته به سود قابل توجهی دست یابد اما در بخش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه چهارم و پایانی سال ۲۰۱۷ ضرری معادل ۱۹۲ میلیون دلار را متحمل شده است.

بازار چین با توجه به جمعیت کاربران و تقاضای بسیار بالایی که دارد، برای تمامی محصولات بخصوص در عرصه فناوری از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار است. حالا با گزارش مالی ال جی می‌توان گفت که این غول تکنولوژی کره‌ای شکست خود را در برابر برندهای گوشی هوشمند چینی پذیرفته است. این شرکت در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی توانست ۱۳.۹ میلیون دستگاه گوشی به فروش برساند که بازار چین از آن سهمی ندارد.

به نظر می‌رسد که ال جی نتوانسته در بخش گوشی‌های هوشمند به اهداف بلندمدت و جاه‌طلبانه خود برسد و همین امر موجب شده است که دیگر نخواهد در بازار چین حضور داشته باشد. از آن طرف هم عدم عرضه و ارائه دو پرچمدار G۶ و V۳۰ در چین به ضرر و زیان‌دهی این شرکت افزود. در وب‌سایت رسمی این شرکت برای کاربران چینی، تنها گوشی پرچم‌دار  G۵ دیده می‌شود و خبری از دیگر پرچم‌داران ال‌جی نیست.

برندهای چینی فعال در زمینه فناوری و گوشی هوشمند در بیشتر بازارهای آسیایی، همواره بخاطر عرضه محصولات مناسب و با قیمتی پایین، سایر رقبای خود را از عرصه رقابت حذف می‌کنند و در نهایت هم خودشان برنده و پیروز میدان می‌شوند.

حالا بدین ترتیب ال جی تنها چشم امیدش به منظقه آمریکای شمالی است تا بتواند با عرضه محصولات با کیفیت بالا و قیمت مناسب جایگاه گوشی‌های هوشمند خود را در عرصه رقابت تنگاتنگ میان غول‌های تکنولوژی حفظ کند.

با توجه به نزدیک شدن رویداد کنگره جهانی موبایل MWC ۲۰۱۸ که قرار است از ۲۶ فوریه تا اول مارس سال جاری میلادی برگزار شود، باید منتظر بمانیم تا ببینیم این شرکت کره‌ای میخواهد از  چه محصولاتی برای ماندگار شدن در عرصه گوشی‌های هوشمند رونمایی کند. 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.