رگولاتوری

February 7, 2018
16:47 چهارشنبه، 18ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87879

دبیر شورای عالی فضای مجازی مطرح کرد؛ ضرورت استفاده ایرانیان از محتوای فارسی فضای مجازی

دبیر شورای عالی فضای مجازی بر لزوم توسعه بیشتر پژوهش در کشور تاکید کرد و گفت: امیدوارم تا جایی که ممکن است همه ایرانیان بتوانند از محتوای تولید شده فارسی استفاده کنند.

سید ابوالحسن فیروزآبادی از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) بازدید کرد.

وی در این بازدید برای توسعه بیشتر پژوهش‌هایی که در کشور انجام می‌شود اظهار امیدواری کرد و خواستار رفع موانع موجود شد تا آخرین پژوهش‌ها در اختیار ایرانیان قرار گیرد.

فیروزآبادی گفت: ایرانداک پشتیبان پژوهشی کشور است و با توجه به سیاستی که ما در مرکز ملی فضای مجازی ترغیب می‌کنیم، امیدوارم ارائه محتوای داخلی برای همه شهروندان حاصل شود و تا جایی که ممکن است همه ایرانیان بتوانند از محتوای تولید شده فارسی استفاده کنند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: با فراهم کردن امکان توسعه بهره‌برداری و متنوع ساختن محتوا دراین پژوهشگاه به منظور استفاده جامعه علمی کشور، می توانیم شاهد آینده روشنی در این حوزه باشیم .

در این بازدید گزارش طرح های پژوهشی، سامانه‌های در حال ارائه خدمت و سامانه‌های در دست تهیه پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، توسط مدیران بخش های مختلف ایرانداک ارائه شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.