امینت

February 10, 2018
16:00 شنبه، 21ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87934

انتشار وصله امنیتی جدید اینتل برای پردازنده اسکای لیک

اینتل به تازگی انتشار وصله امنیتی برای دو مشکل معروف ملت داون و اسپکتر را آغاز کرده است.

مدت‌هاست که ضعف‌ها و حفره‌های امنیتی اسپکتر و ملت داون کشف شده بر روی پردازنده‌های ساخته شده توسط شرکت اینتل که از سال ۱۹۹۵ به بعد وجود داشته و باعث شده است هکرها به اطلاعات ذخیره شده برروی حافظه رایانه‌ها و دستگاههای الکترونیکی دسترسی پیدا کنند، مورد بحث‌های فراوانی قرار بگیرد.

این ضعف‌های امنیتی به هکرها اجازه می‌دهد علاوه بر سرقت کلمات و رمز عبور کاربران، تمامی اطلاعات ذخیره شده موجود بر حافظه، پردازنده رایانه و گوشی‌های همراه را به سرقت برده و از آن سوءاستفاده کنند و این سطح از دسترسی موجب می‌شد به تراشه‌های دیگری همچون  ای ام دی و ای آر ام نیز دسترسی یابند.

اینتل، یک شرکت تجهیزات رایانه‌ای در ایالات متحده آمریکاست که در زمینه تولید سخت‌افزارهای رایانه و تلفن همراه، با تمرکز بر مادربورد، کارت شبکه، چیپ‌ست، بلوتوث و حافظه‌های فلش، انواع ریزپردازنده، نیم‌رسانا، مدارهای مجتمع، واحدهای پردازش گرافیکی و سامانه‌های نهفته فعالیت می‌کند.

پس از آنکه خود اینتل نیز پس از ارائه و انتشار به‌روزرسانی ویژه‌ای برای جلوگیری از آسیب رسیدن به رایانه‌های کاربران، به آنها هشدار داد که از این به‌روزرسانی استفاده نکرده و آن را به هیچ وجه برروی سیستم عامل رایانه خود نصب نکنند، شرکت مایکروسافت هم تصمیم گرفت که در یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری، کاربران سیستم عامل ویندوز را از یکی از آسیب‌پذیری‌های بزرگ و معروف اینتل یعنی اسپکتر محافظت کند.

البته اینتل پیشتر هم وصله های امنیتی به منظور برطرف سازی مشکل های معروف اسپکتر و ملت داون ارائه داده بود اما هیچ کدام از آنها نه تنها نتوانست حفره های امنیتی مذکور را به طور کامل از بین ببرد بلکه مشکلات دیگری را به آنها افزود.

حالا بر اساس گزارش های منتشر شده، شرکت اینتل این بار تصمیم گرفته است با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی ها و برترین متخصصان امنیت سایبری، وصله های امنیتی جدیدی را برای پردازنده های اسکای لیک (Skylake ) منتشر کند و بعنوان بروزرسانی‌های نرم افزاری یا سخت افزاری جدیدی در اختیار کاربران قرار دهد. 

این وصله امنیتی جدید برای برطرف کردن مشکل مربوط به آسیب پذیری های نوع دوم اسپکتر منتشر خواهد شد و بر روی تمام پردازنده های اینتل که تاکنون مورد استفاده بوده اند، قابل دسترسی و دریافت خواهند بود. این مساله به گونه ای بوده است که غول های تکنولوژی بسیاری همچون شرکت های اچ پی و دِل به روزرسانی های خود را حذف کرده و در انتظار دریافت و انتشار نسخه جدید این وصله های امنیتی هستند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.