اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

February 11, 2018
19:59 یکشنبه، 22ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87955

تپسی سرویس ماشین اشتراکی تپسی‌لاین را معرفی خواهد کرد

اتفاقی که با این تپسی‌لاین می‌افتد این است که افرادی که مبدا و مقصد مشابهی دارند و در یک زمان مشابه قصد حرکت دارند، به جای اینکه هرکدام با یک ماشین جداگانه حرکت کنند و هرکدام برای مثال 10000 تومان کرایه پرداخت کنند، با یک ماشین، مسیر را می‌روند و هرکدام 7000 تومان هزینه می‌دهند و راننده هم 14000 تومان درآمد از آن سفر خواهد داشت. پس سرویسی است که هم به نفع مسافرین است و هم به نفع راننده.
 
امیر پاشا، مدیر بازاریابی تپسی از ورود تپسی به دو شهر جدید و راه‌اندازی خدمتی جدید به نام تپسی‌لاین خبر می‌دهد که به گفته او، هردو به زودی راه خواهند افتاد.
 
تپسی‌لاین سرویس چیست؟
 
به گزارش شنبه‌پرس، پاشا، تپسی‌لاین را به این صورت معرفی می‌کند: «سرویسی مشابه با تپسی‌لاین وجود ندارد. اتفاقی که با این سرویس می‌افتد این است که افرادی که مبدا و مقصد مشابهی دارند و در یک زمان مشابه قصد حرکت دارند، به جای اینکه هرکدام با یک ماشین جداگانه حرکت کنند و هرکدام برای مثال ۱۰۰۰۰ تومان کرایه پرداخت کنند، با یک ماشین، مسیر را می‌روند و هرکدام ۷۰۰۰ تومان هزینه می‌دهند و راننده هم ۱۴۰۰۰ تومان درآمد از آن سفر خواهد داشت. پس سرویسی است که هم به نفع مسافرین است و هم به نفع راننده. مهمتر از اینها کمکی است که از این طریق به ترافیک و آلودگی هوا می‌شود. از طریق چنین خدماتی است که سرویس‌های آنلاین می‌توانند با بهبود عملکردشان به جامعه کنند.»
 
مدیر بازاریابی تپسی ادامه می‌دهد: «لازم به ذکر است که اگر شما این سرویس را انتخاب کردید و مسافری با مسیر مشابه وجود نداشته باشد، شما با همان قیمت کمتر سفر را انجام خواهید داشت و اختلاف قیمت مثلا ۳۰۰۰ تومان را تپسی به راننده پرداخت خواهد کرد. این اتفاق به نظر من شروع اتفاقات خوب زیادی در سرویس‌های حمل‌ونقل آنلاین خواهد بود. راه‌اندازی این سرویس از لحاظ فنی کار سخت و پیچیده‌ای است به این دلیل که باید پیش‌بینی کند با چه احتمالی یک نفر دیگر در مسیر خواهد بود و برای سفری مشابه درخواست خواهد بود. در حال حاضر در مراحل آخر تست این سرویس هستیم و احتمالا در بازه یک ماهه آینده کاملا آماده راه‌اندازی خواهد بود. البته هنوز تصمیم قطعی مبنی بر اینکه قبل از نوروز راه‌اندازی شود یا بعد از تعطیلات، گرفته نشده است.»
 
 
 
دلایل افزایش قیمت تپسی
 
امیر پاشا در رابطه با افزایش قیمت‌های تپسی هنگام برف یا طرح زوج‌وفرد می‌گوید: «سیستم قیمت‌گذاری ما الگوریتم هوشمندی است که یک سری المان‌ها مانند طول مسیر یا ترافیک و این مسائل را در قیمت‌گذاری لحاظ می‌کند اما مهمترین پارامتر قیمت‌گذاری، سیستم عرضه و تقاضا است. این سیستم زمانی‌که به هر دلیل تقاضا زیاد باشد و عرضه کم، به صورت خودکار قیمت‌ها را بالا می‌برد تا جایی که در نهایت راننده راضی به انجام سفر شود. البته ما داریم کار می‌کنیم که این افزایش قیمت در یک محدوده خاص باشد و به صورت عجیبی بالا نرود. ولی فرض کنید ۲۰ مسافر درخواست ماشین دارند و تنها ۲ ماشین موجود است، در چنین شرایطی ما مجبور هستیم افرادی که حاضر به پرداخت هزینه بیشتری هستند را به مقصد برسانیم.»
 
 
 
اقدامی با هدف کمک به تهرانی‌ها نه تبلیغات
 
پاشا از ون‌های تپسی در روز برفی تهران هم می‌گوید؛ کاری که به گفته او تپسی در راستای مسئولیت اجتماعی‌اش انجام داده و قصدی هم برای تبلیغات روی آن نداشته‌ اما برخلاف خواست آنها این موضوع رسانه‌ای شده است. پاشا در این رابطه می‌گوید: «هدف ما تنها دادن حال خوب به جامعه بوده است نه برندینگ. روزی  که به دلیل برف تعداد مسافر زیادی در خیابان‌ها بودند ولی نه از حمل‌ونقل عمومی خبری بود و نه تاکسی‌های آفلاین و آژانس‌ها، تپسی تصمیم گرفت تعدا ۲۰ ون یه مراکز شلوغ شهر بفرستد تا به صورت رایگان اقدام به جابجایی مسافران کنند. این برنامه از ساعت ۴بعدازظهر تا ۱۰ شب ادامه داشت.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.