تلفن همراه

تپسی سرویس ماشین اشتراکی تپسی‌لاین را معرفی خواهد کرد

اتفاقی که با این تپسی‌لاین می‌افتد این است که افرادی که مبدا و مقصد مشابهی دارند و در یک زمان مشابه قصد حرکت دارند، به جای اینکه هرکدام با یک ماشین جداگانه حرکت کنند و هرکدام برای مثال 10000 تومان کرایه پرداخت کنند، با یک ماشین، مسیر را می‌روند و هرکدام 7000 تومان هزینه می‌دهند و راننده هم 14000 تومان درآمد از آن سفر خواهد داشت. پس سرویسی است که هم به نفع مسافرین است و هم به نفع راننده.
 
امیر پاشا، مدیر بازاریابی تپسی از ورود تپسی به دو شهر جدید و راه‌اندازی خدمتی جدید به نام تپسی‌لاین خبر می‌دهد که به گفته او، هردو به زودی راه خواهند افتاد.
 
تپسی‌لاین سرویس چیست؟
 
به گزارش شنبه‌پرس، پاشا، تپسی‌لاین را به این صورت معرفی می‌کند: «سرویسی مشابه با تپسی‌لاین وجود ندارد. اتفاقی که با این سرویس می‌افتد این است که افرادی که مبدا و مقصد مشابهی دارند و در یک زمان مشابه قصد حرکت دارند، به جای اینکه هرکدام با یک ماشین جداگانه حرکت کنند و هرکدام برای مثال ۱۰۰۰۰ تومان کرایه پرداخت کنند، با یک ماشین، مسیر را می‌روند و هرکدام ۷۰۰۰ تومان هزینه می‌دهند و راننده هم ۱۴۰۰۰ تومان درآمد از آن سفر خواهد داشت. پس سرویسی است که هم به نفع مسافرین است و هم به نفع راننده. مهمتر از اینها کمکی است که از این طریق به ترافیک و آلودگی هوا می‌شود. از طریق چنین خدماتی است که سرویس‌های آنلاین می‌توانند با بهبود عملکردشان به جامعه کنند.»
 
مدیر بازاریابی تپسی ادامه می‌دهد: «لازم به ذکر است که اگر شما این سرویس را انتخاب کردید و مسافری با مسیر مشابه وجود نداشته باشد، شما با همان قیمت کمتر سفر را انجام خواهید داشت و اختلاف قیمت مثلا ۳۰۰۰ تومان را تپسی به راننده پرداخت خواهد کرد. این اتفاق به نظر من شروع اتفاقات خوب زیادی در سرویس‌های حمل‌ونقل آنلاین خواهد بود. راه‌اندازی این سرویس از لحاظ فنی کار سخت و پیچیده‌ای است به این دلیل که باید پیش‌بینی کند با چه احتمالی یک نفر دیگر در مسیر خواهد بود و برای سفری مشابه درخواست خواهد بود. در حال حاضر در مراحل آخر تست این سرویس هستیم و احتمالا در بازه یک ماهه آینده کاملا آماده راه‌اندازی خواهد بود. البته هنوز تصمیم قطعی مبنی بر اینکه قبل از نوروز راه‌اندازی شود یا بعد از تعطیلات، گرفته نشده است.»
 
 
 
دلایل افزایش قیمت تپسی
 
امیر پاشا در رابطه با افزایش قیمت‌های تپسی هنگام برف یا طرح زوج‌وفرد می‌گوید: «سیستم قیمت‌گذاری ما الگوریتم هوشمندی است که یک سری المان‌ها مانند طول مسیر یا ترافیک و این مسائل را در قیمت‌گذاری لحاظ می‌کند اما مهمترین پارامتر قیمت‌گذاری، سیستم عرضه و تقاضا است. این سیستم زمانی‌که به هر دلیل تقاضا زیاد باشد و عرضه کم، به صورت خودکار قیمت‌ها را بالا می‌برد تا جایی که در نهایت راننده راضی به انجام سفر شود. البته ما داریم کار می‌کنیم که این افزایش قیمت در یک محدوده خاص باشد و به صورت عجیبی بالا نرود. ولی فرض کنید ۲۰ مسافر درخواست ماشین دارند و تنها ۲ ماشین موجود است، در چنین شرایطی ما مجبور هستیم افرادی که حاضر به پرداخت هزینه بیشتری هستند را به مقصد برسانیم.»
 
 
 
اقدامی با هدف کمک به تهرانی‌ها نه تبلیغات
 
پاشا از ون‌های تپسی در روز برفی تهران هم می‌گوید؛ کاری که به گفته او تپسی در راستای مسئولیت اجتماعی‌اش انجام داده و قصدی هم برای تبلیغات روی آن نداشته‌ اما برخلاف خواست آنها این موضوع رسانه‌ای شده است. پاشا در این رابطه می‌گوید: «هدف ما تنها دادن حال خوب به جامعه بوده است نه برندینگ. روزی  که به دلیل برف تعداد مسافر زیادی در خیابان‌ها بودند ولی نه از حمل‌ونقل عمومی خبری بود و نه تاکسی‌های آفلاین و آژانس‌ها، تپسی تصمیم گرفت تعدا ۲۰ ون یه مراکز شلوغ شهر بفرستد تا به صورت رایگان اقدام به جابجایی مسافران کنند. این برنامه از ساعت ۴بعدازظهر تا ۱۰ شب ادامه داشت.»

​​