تلفن همراه

February 12, 2018
14:16 دوشنبه، 23ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87981

بازاریابی افراد سودجو در فروش غیرحضوری سیم‌کارت با طرح‌های دورغین!

به‌ تازگی افرادی با سو استفاده از نام اپراتور اول تلفن همراه و با اعلام جشنواره‌های گوناگون اما دروغین برای این سیم‌کارت‌ها، اقدام به فروش آن‌ها با قیمتی بیش از قیمت واقعی نمود‌ه‌اند. با جی‌اس‌ام همراه شوید تا با روش جدید این افراد آشنا شویم.

این افراد معمولا با استفاده از یک سیم‌کارت اعتباری، با کاربران اپراتور اول تلفن همراه کشور تماس می‌گیرند و خود را به عنوان نماینده این شرکت معرفی می‌کنند. برای مثال، نماینده اپراتور مورد نظر در استان‌های شمالی و این در حالی است که هر یک از این سه استان به صورت مجزا دارای نمایندگی است.

پس از تماس و معرفی خود، با عنوان این جملات که مشترک گرامی شما به دلیل حسن استفاده از خط مورد نظر و همچنین عدم وجود شکایت از این خط، از سوی اپراتور به عنوان کاربر منتخب برای دریافت یک سیم‌کارت معرفی شده‌اید، کاربر را به خرید سیم‌کارت ترغیب می‌کنند. برای این سیم‌کارت ویژگی‌های مانند تماس جهانی، تماس رایگان طولانی مدت تنها با هزار تومان شارژ، اینترنت رایگان شبانه، یک‌ سال تماس و اینترنت رایگان، بسته‌ اینترنت شبانه روزی هدیه، تعداد زیادی پیامک رایگان و شرکت در قرعه کشی‌های سالانه، ماهانه و هفتگی که جوایز آن شامل مبالغ زیادی وجه نقد، خودرو، موتور سیکلت، گوشی هوشمند و …  است، عنوان می‌شود که می‌تواند هر کاربری را وسوسه نماید.

پس از معرفی خود و مزایای دروغین این سیم‌کارت‌ها، نشانی و مشخصات کاربر دریافت می‌شود و فرد تماس گیرنده به صورت اینترنتی اقدام به ثبت درخواست سیم‌کارت برای او می‌نماید. پس از ثبت نام به کاربر اعلام می‌گردد که سیم‌کارت و مدارک مربوط به آن توسط پستچی برای شما ارسال می‌شود و مبالغی مانند ۳۰ هزار تومان، ۵۰ هزار تومان و … را به پستچی و تنها به صورت نقدی تحویل نمایید. برای ایجاد اطمینان خاطر برای کاربر، تاکید می‌شود که فقط مبلغ عنوان شده را پرداخت کند و در صورت مطالبه مبلغ بیشتر از سوی پستچی، از این کار اجتناب نماید. این سیم‌کارت‌ها ممکن است از شهرها یا حتی استان‌های همجوار برای شما ارسال شود، به این دلیل که ظاهرا انتخاب شماره به صورت تصادفی است.

بعد از پیگیری‌های صورت گرفته از مرکز پشتیبانی و نمایندگی‌های اپراتور اول مشخص شده که این شیوه جدید بازاریابی و سودجویی برخی افراد است تا از این طریق سیم‌کارت‌ها را با قیمت بیشتری به فروش برسانند. همچنین مرکز پشتیبانی اعلام کرد که در حال پیگیری است تا از تکرار چنین مسئله‌ای در کشور جلوگیری نماید.

توصیه می‌شود در صورت دریافت چنین تماس‌هایی، پیش از دادن اطلاعات با مرکز پشتیبانی این اپراتور تماس بگیرید و یا به نماینده رسمی آن در شهر/استان خود مراجعه نمایید تا از عدم صحت چنین طرح‌هایی مطمئن شوید و در نهایت از دادن اطلاعات شخصی مانند کد ملی، نشانی منزل، شماره تلفن ثابت و … خودداری کنید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.