امینت

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

February 14, 2018
9:49 چهارشنبه، 25ام بهمنماه 1396
کد خبر: 88025

ظریف: موبایلم هنگام مذاکرات به خاطر شنود مثل اتو داغ می‌شد

وزیر امورخارجه کشور اظهار کرد: موبایلم هنگام مذاکرات (به خاطر شنود) مثل اتو داغ می‌شد.

جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان درباره استفاده از شبکه های اجتماعی و امنیت در فضای مجازی در موضع شخص تأثیرگذار در روابط خارجه کشور عنوان کرد: از فیلترشکن استفاده نمی‌کنم، وزارت خارجه به دلیل وظایفش امکانات ویژه‌ای برای استفاده از اینترنت دارد.

وی افزود: طبیعتا استفاده از فیلترشکن همراه با تهدیدهای امنیتی است، البته باید توجه داشته باشیم در دنیای کنونی اگر احساس می‌کنید حتی با ایمیل می‌توانید (حال با فیلتر شکن یا بدون آن) از تعرض در امان باشید، اشتباه است لذا با علم به این باید این کار را انجام دهید.

ظریف تأکید کرد: وزارت خارجه به عنوان دستگاهی که همیشه دو سیستم مجازی کشف و محرمانه داشته است، معمولا کارگزاران سیاست خارجی کاملا نگرش جداسازی این دو را از هم دارند و این دقت را به خرج می‌دهند. برای یک نفر در وزارت خارجه ورود به همه اینها باید همراه با این آگاهی باشد مبنی بر این‌که تمام اطلاعات در چنین فضایی می‌تواند در دسترس دیگران باشد و علی‌القاعده هم هست.

وزیر امورخاجه خاظرنشان کرد: بعضی وقت‌ها سوال می‌کنیم چند دستگاه جاسوسی در جهت تعرض به سیستم ما تلاش می‌کنند، چرا که خود جاسوسی را مفروض می‌گیریم اما در مورد تعدادش صحبت داریم. زمانی که مذاکرات هسته‌ای در جریان بود بعضی روزها در محیط مذاکره تلفن من مانند اتو داغ بود و سایر مذاکره‌کنندگان نیز مشکل مشابهی داشتند. این قبیل اتفاقات نشان‌دهنده این است که میزان تلاش برای تعرض به موضوعات داخلی ما زیاد است. لذا این اتفاق نیاز به ذهنیت فعال جداسازی امور کشف از امور محرمانه دارد.

وی درباره اینکه مطالب را خودش توییت می‌کند یا کسی دیگر پاسخ داد: بله، تمام مطالب توییت و اینستاگرام را خودم انجام می‌دهم، البته مدت‌هاست از فیس‌بوک استفاده نمی‌کنم اما در مقطعی که مذاکرات هسته‌ای در جریان بود، یکی دوبار در اوج مذاکرات که به فیس‌بوک دسترسی نداشتم از پسرم خواستم مطلبی را که البته خودم آماده کرده بودم در فیس‌بوک قرار دهد. برای توییت کردن زمان زیادی را البته نه به صورت مداوم صرف می‌کنم، به طور متوسط برای هر توییتی دو تا سه ساعت.

جواد ظریف درباره اینکه آیا واکنش‌ها به توییت‌ها و پست‌های اینستاگرامی‌تان را هم می‌خواند، عنوان کرد: خیر، فرصت نمی‌کنم. لذا از زمانی که شروع به نوشتن یک توییت می‌کنم تا تدوین و مشورت به طور میانگین سه ساعت طول می‌کشد. برخی اوقات وقتی می‌خواهم توییت کنم با توجه به اختلاف ساعتی که با برخی جاها داریم 15 یا 24 ساعت صبر می‌کنم تا طرف مقابل از خواب بیدار شود و آن را ببیند. مخاطب برخی توییت‌ها حرف‌های ترامپ است و باید در آمریکا دیده شود که بین 8 تا 11 ساعت با ایران اختلاف ساعت دارند.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.