تلفن همراه

رگولاتوری

گوشی

February 17, 2018
23:14 شنبه، 28ام بهمنماه 1396
کد خبر: 88089

جهرمی: بحث گرانی گوشی در طرح رجیستری برای تخریب این طرح است

به گزارش ایستنا؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه نگاه یک درباره مرحله جدید طرح رجیستری عنوان کرد: وارد مرحله پنجم شدیم و گوشی های شرکت ال جی زیر چتر این طرح قرار گرفتند و گوشی هایی که به صورت قاچاق وارد شدند در صورتی که بخواهند در شبکه فعال شوند تنها 30 روز وقت دارند تا رجیستر شوند.
وی افزود: یکی از اهداف این طرح مبارزه با قاچاق است، یکی از مسائلی که امروز در کشور با آن روبرو هستیم همین بحث قاچاق است.
جهرمی همچنین خاطرنشان کرد: در کشورهای پیشرفته تمام مرحله های قانونی به صورت زنجیره وصل هستند و متأسفانه این مکانیزم در کشور ما رعایت نمی شود و واقعیت این است که کالاهای قاچاق به صورت شکل های مختلف وارد کشور می شوند.
وزیر ارتباطات بیان کرد: امروز در بحث تلفن همراه این زنجیره کامل تر است و به محضی که گوشی روشن می شود ما شماره سریال گوشی را استعلام می کنیم و می توانیم بفهمیم که این گوشی به صورت قانونی وارد کشور شده یا خیر.
وی همچنین درباره اینکه در این طرح وزارت ارتباطات چه سودی می کند، عنوان کرد: وزارت ارتباطات از لحاظ مالی هیچ سودی نمی کند و فقط بحث سالم سازی واردات را فراهم می کند.
جهرمی همچنین درباره دلایل گرانی گوشی در طرح رجیستری گفت: دلیل گرانی اول بحث هزینه وارد کننده است که باید به گمرک بپردازد، قرار است با نظام کنترل بازار نظارت هایی انجام شود تا شاهد گرانی نباشیم.
وزیر ارتباطات اظهار کرد: کسانی که منافع آن ها در این طرح در معرض خطر قرار می گیرد ساکت نخواهند ماند و برخی از این فضا سازی ها و همین بحث گرانی برای از تخریب های این طرح است.
جهرمی خاطرنشان کرد: دلیل دوم گرانی بحث افزایش نرخ ارز است که همراه شد با طرح رجیستری و به دلیل اینکه واردات با ارز صورت می گیرد موجب گرانی گوشی های وارداتی شد.
وی در ادامه یکی دیگر از دلایل گرانی را در این طرح وارد کنندگان انحصاری دانست و گفت: ما هم برای مقابله با این موضوع وارد کننده های رسمی را افزایش دادیم تا رقابت مثبت انجام شود و قیمت گوشی بالا نرود.
وزیر ارتباطات بیان کرد: ما توانایی کنترل بازار را داریم و این طرح رجیستری پیام شفاف را به تمام برندها داد که ما می توانیم کنترل بازار را در دست بگیریم.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.