تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 25, 2018
11:23 یکشنبه، 6ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88219

فرجود: تهران یکی از ۳۰ ابرشهر جهان می‌شود/ تهران هوشمند می‌شود

محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوی اطلاعات شهرداری تهران می‌گوید: «سالانه یک میلیون نفر به جمعیت شهری اضافه می شود و در جهان ۲۱ ابرشهر وجود دارد که تا سال ۲۰۳۰ به ۳۰ می‌رسد و تهران جز آنهاست.»
به گفته او در دوره جدید مدیریت شهری مهم‌ترین برنامه شهر هوشمند است و شهرداری تهران فعالیت جدی برای مشخص کردن مسیر به سمت شهر هوشمند را آغاز کرده است.
در چند ماه گذشته در حوزه شهرداری فعالیت‌ها ناظر به ایجاد زیرساخت‌ها و نهادسازی برای اجرای شهر هوشمند بوده و زیرساخت‌های  ICT در بستر شهر هوشمند ایجاد شده است و در تعامل با دیگران بازیگران تفاهم نامه هایی با دیگر شهرها و دولت در قالب برنامه جامع در حال پیگیری و زیرساخت‌های قانونی هم در حال ایجاد شدن است. 
فرجود اعلام کرد: اولین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند ۲۰۱۸  برای طرح موضوع و نزدیک شدن نگاه‌ها به هم خواهد بود. در همایش تعاریف به هم نزدیک‌تر می‌شوند و از دیگر نقاط دنیا افرادی حضور دارند و تجربیاتشان در حوزه سیاست‌گذاری و اجرا را مطرح خواهند کرد.
در این همایش به موضوع حمل و نقل و لجستیک شهری که چالش بسیاری از شهرهاست پرداخته خواهد شد. همچنین بحث شهر سبز و زندگی هوشمند از دیگر موارد مطرح شده است.
در این همایش سند سیاست‌های شهر هوشمند و سامانه جدید حساب شهروندی شهر تهران هم رونمایی می‌شود که برای تعامل‌های شروندان و شهروداری خواهد بود و طرح جدید ترافیک هم بر همین بستر اجرا می‌شود.
سامانه حساب شهروندی پروفایل شهروندان است و پیش از انتهای سال مردم می‌توانند در آن ثبت‌نام کنند و سرویس‌های شهرداری روی آن قرار خواهد گرفت و شهروندان از این طریق از خدمات شهرداری استفاده خواهند کرد.
پیش‌بینی سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران این است که بیش از ۱۵۰۰ نفر در دو روز از این همایش و نمایشگاه دیدن خواهند کرد.
 
این همایش ۱۳ و ۱۴ اسفند ماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار خواهد شد.
نشست خبری همایش و نمایشگاه تهران هوشمند ۲۰۱۸ صبح امروز با حضور محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری، امیر بیات معاون اجرایی تهران هوشمند و مهدی اسماعیلی سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران برگزار شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.