تلفن همراه

فناوری

February 27, 2018
14:23 سه شنبه، 8ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88308

با MWC 2018؛ معرفی گوشی رمزنگاری‌شده SIKURPhone

کمپانی Sikur به تازگی گوشی هوشمند جدیدی را به نام SIKURPhone در کنگره جهانی موبایل MWC 2018 در شهر بارسلونا معرفی کرد. شاید برخی از شما نام این کمپانی را پیش از این شنیده باشید. Sikur همان کمپانی است گرانیت ‌فون (GranitePhone) را تولید کرده که یک گوشی هوشمند با امنیت بالا است. البته فعالیت اصلی این کمپانی آلمانی در زمینه تأمین امنیت سایبری است و ساخت گوشی هوشمند تمرکز اصلی آن نیست. گوشی هوشمند گرانیت فون تا پایان سال 2015 میلادی روانه بازار شد و امنیت بالایی را برای کاربر فراهم می کرد. با این اوصاف SIKURPhone نیز یک گوشی با تمرکز بر امنیت خواهد بود و کمپانی Sikur نیز از این گوشی به عنوان مدل تکاملی گرانیت فون یاد می کند.

 

 

SIKURPhone



SIKURPhone دارای یک طراحی صنعتی است. حاشیه های کناری این گوشی هوشمند باریک است، در حالی که حاشیه های بالا و پایین نه خیلی باریک و نه خیلی ضخیم هستند. جالب آن که دکمه های پاور و کم و زیاد کردن صدا در کناره سمت چپ این گوشی قرار دارند و این در حالی است که پورت USB Type-C و اسپیکرهای دستگاه در کناره پایینی دستگاه واقع شده است.


طراحی دستگاه آن چنان هم مرکز توجه کمپانی سانده نبوده و نرم افزار این گوشی هوشمند چیزی است که کمپانی روی آن مانور داده است. این اولین گوشی هوشمندی است که دارای کیف پول رمزنگاری شده سرخود است و Sikur این اطمینان را به شما می دهد که با استفاده از سیستم عامل SikurOS هر چیزی که در دستگاهتان ذخیره می کنید امن خواهد بود. طبق گفته این کمپانی، SIKURPhone تحت تست های هک قدرتمند در طی دو ماه مورد آزمایش قرار گرفت. وظیفه این کار نیز بر عهده تیم هکر وان (HackerOne) بود که تعداد 100000 نفر در سراسر دنیا در این تیم عضویت دارند. این تیم هکر قادر به دسترسی به هیچ کدام از اطلاعات ذخیره شده در این دستگاه نبود و گوشی Sikur در تست مذبور با نمرات عالی پذیرفته شد.

 

 

SIKURPhone



این گوشی هوشمند دارای نمایشگر 5.5 اینچی FullHD با تفکیک پذیری 1920 در 1080 است که با گوریلا گلس محافظت می شود که البته نسخه آن هنوز مشخص نیست. SIKURPhone از یک پردازنده هشت هسته ای 64 بیتی MediaTek MT6750 و 4 گیگابایت رم به همراه 64 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می کند. یک باتری 2800 میلی آمپری غیر قابل تعویض و دو دوربین 13 مگاپیکسلی نیز در پشت دستگاه نیز وجود دارد. یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی نیز در جلو دستگاه دیده می شود. آخرین اخبار دنیای تکنولوژی و پوشش ویژه کنگره جهانی موبایل MWC 2018 را در پلازامگ دنبال کنید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.