تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

March 2, 2018
18:13 جمعه، 11ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88358

راهنمای انتقال اپلیکیشن‌ها به کارت حافظه در اندروید

گوشی شما برای ذخیره‌سازی آهنگ‌ها، ویدئوها و اپلیکیشن‌ها و همچنین سیستم‌عامل گوشی برای انجام عملیات نیاز به حافظه دارد. به همین دلیل ممکن است خیلی وقت‌ها با پیام «نبود فضای کافی» مواجه شده باشید. اضافه کردن کارت حافظه به گوشی، فضای ذخیره‌سازی آن را افزایش می‌دهد. در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم که چگونه می‌توانید در نسخه‌های مختلف اندروید، اپلیکیشن‌های خود را به کارت حافظه انتقال دهید.
 

وقتی به خرید گوشی همراه جدید فکر می‌کنیم، گذشته از ویژگی‌های ظاهری، فضای ذخیره‌سازی و قابلیت نصب کارت حافظه در آن از پارامترهایی است که برای اکثر ما اهمیت دارد. طبیعی است که ترجیح می‌دهیم بتوانیم هر کاری که می‌خواهیم با گوشی‌مان انجام دهیم و به این زودی‌ها با پیام‌های آزاردهنده محدودیت فضای ذخیره‌سازی مواجه نشویم. وقتی یک مدل خاص قابلیت استفاده از کارت‌های حافظه را داشته باشد، خیال ما تا حد زیادی آسوده می‌شود، زیرا آزادی عمل بیشتری در استفاده از گوشی همراه خود خواهیم داشت.

نکته اینجاست که گرچه کارت‌های حافظه SD این روزها با ظرفیت‌های بالا و قیمت‌های بسیار مناسبی در بازار قابل دسترس هستند، اما سرعت آن‌ها بسیار پایین‌تر از فضای ذخیره‌سازی داخلی گوشی‌های همراه است. بنابراین، هنگام انتقال اپلیکیشن‌ها به کارت حافظه به‌‌عنوان فضای ذخیره‌سازی جایگزین، باید حساسیت اپلیکیشن مورد نظر به این موضوع را در نظر بگیرید.

 

استفاده از کارت حافظه به‌عنوان حافظه داخلی

این روش اولین بار در نسخه ۶ اندروید (Marshmallow) معرفی شد و در نسخه‌های بعدی تا حدودی تکامل پیدا کرد. گوگل با تغییر نگاه خود به کارت حافظه، به‌شما اجازه می‌دهد آن را به ضمیمه‌ای مجازی برای فضای ذخیره‌سازی داخلی تبدیل کنید. به این ترتیب، به جای آن که دو فضای ذخیره‌سازی داخلی و خارجی جداگانه داشته باشید، اندروید به ‌طور ترکیبی از فضای ذخیره‌سازی داخلی و ظرفیت کارت حافظه شما استفاده می‌کند، بدون آن که به دخالت شما نیازی داشته باشد.

برای فعال کردن این ویژگی، از منوی Settings ابزار خود به منوی Storage وارد شوید. سپس روی آیکون سه ‌نقطه‌ای منو بزنید و گزینه Storage Settings را انتخاب کنید. در مرحله بعد گزینه Format as internal را انتخاب کرده و در نهایت روی کلید Erase & Format ضربه بزنید.

Virtual SD

توجه کنید که به این ترتیب دیگر نمی‌توانید کارت حافظه را از گوشی خود خارج کنید. در عین حال، اطلاعات کارت روی هیچ ابزار دیگری هم قابل استفاده نخواهد بود.

استفاده از این روش به‌شرطی امکان‌پذیر است که تولیدکننده گوشی همراه یا تبلت شما این ویژگی را در محصول خود پیاده‌سازی کرده باشد. در غیر این‌صورت، باید از همان روش قدیمی استفاده از فضای داخلی و کارت حافظه به ‌عنوان دو فضای ذخیره‌سازی مجزا استفاده کنید.

 

انتقال اپلیکیشن‌ها به کارت حافظه

از منوی اصلی Settings ابزار خود به منوی Apps بروید تا فهرست اپلیکیشن‌ها را مشاهده کنید. روی اپلیکیشن مورد نظر خود ضربه بزنید. در فهرست اطلاعات ارائه شده، روی Storage ضربه بزنید. در این صفحه اطلاعات کامل فضای ذخیره‌سازی مورد استفاده اپلیکیشن را می‌بینید. اگر امکان انتقال آن به کارت حافظه وجود داشته باشد، گزینه Change در بخش Storage Used فعال خواهد بود. روی آن ضربه بزنید و کارت حافظه را به‌‌عنوان فضای ذخیره‌سازی مورد نظرتان انتخاب کنید. در نهایت روی گزینه Move ضربه بزنید تا کار انتقال اپلیکیشن آغاز شود.

Shared storage

در نسخه ۵ اندروید (Lollipop) و نسخه‌های پایین‌تر از آن، گزینه‌ای با عنوان Move to SD Card در صفحه اطلاعات اپلیکیشن برای انتقال اپلیکیشن مورد نظر به کارت حافظه وجود دارد.

Move to SD Card
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.