اپلیکیشن

تلفن همراه

March 2, 2018
19:38 جمعه، 11ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88399

اپلیکیشن مراقبت از کودک و نوجوان بومی سازی شد

 
اپلیکیشن مراقبت از کودک و نوجوان توسط والدین، با هدف تاکید بر نیاز کشور به محصولات بومی، توسط یک شرکت دانش بنیان طراحی و تولید شد.
 
این نرم افزار کاربردی تلفن همراه با تاکید بر مراقبت کودکان و نوجوانان از سوی والدین در فضای مجازی، زیرساخت خود را تعریف و اجرا کرده است.
 
حفظ و حراست از کودک در فضای مجازی امری است که باید طبق استانداردهای جهانی و حتی داخلی هر کشور، برای آن برنامه ریزی های مناسب صورت گیرد و بستر و زیرساخت آن فراهم شود؛ براین اساس این مساله در بسیاری از کشورها با طراحی اپلیکیشن مراقبت از کودکان در فضای مجازی اجرایی شده و در برخی دیگر از کشورها در حال پیگیری برای تحقق است. برای مثال گوگل اپلیکیشنی مبنی بر اجازه والدین برای کنترل فرزندان در فضای مجازی طراحی و تولید کرده است.
 
در کشور ما نیز سند مراقبت از کودکان در فضای مجازی در روز ۱۳ آبان و همزمان با روز دانش آموز به عنوان نخستین اولویت برنامه های وزارت ارتباطات در دولت دوازدهم رونمایی شد.
 
از این رو تولید اپلیکیشن بومی برای صیانت از کودکان در فضای مجازی و امکان مراقبت خانواده ها از کودکان و نوجوانان در دستور کار قرار گرفت و این نرم افزار کاربردی موبایلی توسط یک شرکت دانش بنیان طراحی و تولید شده و مورد تقدیر و توجه وزرای ارشاد و ارتباطات قرار گرفت.
 
این اپلیکیشن، مخاطب کودک و نوجوان را هدف قرار داده و با نصب آن والدین می توانند میزان استفاده کودک از فضای مجازی شامل محتواهای مورد دسترسی، ساعات استفاده از تلفن همراه و دسترسی های تماس و پیامک را مدیریت کنند.
 
قابلیت نصب این برنامه بر تبلت و تلفن با دریافت دو خروجی مجازی برای والدین و کودکان از مزایای این برنامه کاربردی است. به عبارت دیگر، والدین با نصب این برنامه می توانند محدودیت های مورد نظر جهت استفاده کودک خود از فضای مجازی را در تلفن همراه خود اعمال کنند و دستگاهی مدیریت شده را در اختیار کودک خود قرار دهند. با این فرآیند هزینه خرید تلفن یا تبلت مجزا یا سیم کارت های محدود، تنها با نصب یک برنامه به جیب کاربران باز می گردد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.