تلفن همراه

گوشی

March 3, 2018
19:08 شنبه، 12ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88426

عرضه اولین چیپ تجاری 5G توسط هواوی در MWC 2018

هواوی در 25 فوریه در کنفرانس جهانی موبایل، اولین چیپست تجاری 5G خود یعنی Balong 5G01 را بهطور رسمی در سراسر جهان عرضه کرد که از استاندارد 3GGP  جهانی برای 5G پشتیبانی میکند تا بهعنوان نقطه عطف قابلتوجهی در نسل بعدی اتصال بیسیم به شمار آید.
به گزارش آژانس فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط عمومی هواوی در ایران، Balong  می تواند به عنوان یک بخش هماهنگ در چیپست هایی بر پایه Kirin در اسمارت فون استفاده شود. همچنین میتواند به طور مستقل به عنوان مودم در دستگاه های مختلف تلفن همراه برای تجهیزات مشتری (CPE) و انواع سختافزار مختلف به کار گرفته شود.
یک صنعتگر در صنعت ارتباطات است
Balong در سال 2007 باسابقه قوی و تخصص در فناوری اطلاعات و ارتباطات وارد بازار شد. از اوایل دوران 3G، کارت های داده مبتنی بر Balong توسط شرکت های پیشرو در سراسر جهان استفاده شده است. در دوران 4G، تیم Balong به طور فعال از سال 2008 در گروه کاری LTE در بسیاری از زمینه های ارتباطات مشارکت کرده و در جنبه های مختلف استاندارد و تحقیق استراتژی LTE، تست و ارزیابی، طرحبندی و ارتقاء صنعتی و همکاری بین المللی شرکت کرده است. چیپست Balong یک نقطه عطف جدید در تکامل صنعت LTE بوده و LTE TDD / FDD را برای رسیدن به بلوغ بیشتر آماده کرده است.
چیپست های تلفن همراه بسیار مهم هستند، زیرا آنها تأثیر مستقیم بر کیفیت صدا، سرعت دسترسی به شبکه و شدت سیگنالهای تلفن های همراه دارند. این وظایف مهم، مسئولیت Balong را در صنعت بسیار مهمتر جلو داده و می تواند Kirin را به یک چیپست شناخته شده در بازار به شرایط مهمتر و باارزش تری برساند. ازاین رو تعامل دو قسمت می تواند مرزهای فناوری چیپست های Kirin را به سکوهای بالاتری ارتقا دهد.
 
چیپست Balong: قدرتنمایی در ارتباطات
 
درحالیکه Balong به طور گسترده ای شناخته نشده اما محصولاتش نقطه عطفی بوده که صنعت را شکل داده است:
Balong 700: برای اولین بار در صنعت برای پشتیبانی LTE TDD / FDD
Balong 710: برای اولین بار در صنعت برای پشتیبانی LTE Cat.4 با سرعت دانلود تا 150Mbps
Balong 720: برای اولین بار در صنعت برای پشتیبانی LTE Cat.6 با سرعت دانلود تا 300Mbps
Balong 750: برای اولین بار در صنعت برای پشتیبانی از LTE Cat12 / 13 (UL) با استفاده تجاری 4CA، اولین استفاده تجاری 4X4 MIMO (ورودی چندگانه و خروجی چندگانه) و سرعت دانلود تا 600 مگابیت در ثانیه
 
Kirin 970 (یکپارچه سازی با Balong 760): اولین چیپست موبایل برای پشتیبانی از LTE Cat.18 با سرعت دانلود تا 1.2Gbps و اولین استفاده تجاری از دو سیمکارت و دو VoLTE
Balong بهطور گسترده برای کیفیت و عملکرد آن شناختهشده است. گزارش های مختلف منتشرشده در سه سال گذشته برای کشور چین نشان می دهد که Balong با شاخصهای عمده ای ازجمله میزان دانلود، بارگیری دادهها و کیفیت صدا، بهطور عمده به دلیل عملکرد بالا به بالاترین نمرهها رسیده است.
در جدیدترین گزارش China Mobile در سال ۲۰۱۷  چیپست Kirin 970 با امتیاز بالا در ارتباطات، با بهترین نرخ دانلود و کیفیت صدا در سناریوهای مختلف تست و تأیید شد. به عبارت دیگر، Kirin 970 با ترکیب Balong میتواند کاربران تلفن همراه را با بهترین کیفیت صوتی و تجربه دسترسی به شبکه در سراسر محیط همراهی کند. 
 
Balong مدت زیادی است متعهد به ارائه اتصال سریع با سرعت بالا و تجربه ارتباطات استثنایی است. Balong 765، که در سال جاری میلادی در MWC معرفی شد، این تعهد را به یک سطح بالاتر میبرد.  این اولین مودم 8 گیگاهرتزی 4.5G LTE است و برای پشتیبانی از LTE Cat.19 با سرعت دانلود تا 1.6 گیگابیت در ثانیه در یک شبکه FDD و تا 1.16Gbps در یک شبکه TD-LTE طراحی شده است. این اولین راه حل TD-LTE Gbit جهان است و لازم به ذکر است که این نخستین و تنها چیپست جهان است که برای پشتیبانی از 8 × 8 MIMO با عملکرد پیشرو در صنعت در سرعت شبکه و شدت سیگنال برای ارائه 80 درصد بهبود در بهرهوری طیفی عرضه شده؛ همچنین از تکنولوژی LTE-V پشتیبانی میکند و میتواند اتصالات امن و پایدار را برای وسایل نقلیه فعال IOV فراهم کند.
 
Balong 5G01: پیشگام در دوران 5G
پس از پیشروی در ارتباطات 4.5G، اکنون Balong  زمین جدیدی در 5G را به نمایش گذاشته است. توسعهی چیپست های نسل 5G به عنوان یکی از دو ملاحظات اصلی زیرساخت در کنار شبکه ها، تبدیل به یک عامل حیاتی برای پیشرفت صنعت شده است. در سال جاری برای نمایشگاه MWC، شرکت Huawei اولین چیپست 5G تجاری مبتنی بر 3GPP را با عنوان Balong 5G01 راهاندازی کرد که از طیف 5G اصلی، ازجمله Sub-6 GHz (کم باند) و mmWave (بالا باند)، با نرخ دانلود نظری تا 2.3 گیگابیت در ثانیه و از دو روش تشکیل شبکه – NSA (5G Non-Standalone) و SA (5G Standalone) پشتیبانی میکند.
این نسخه بهعنوان اولین تراشه تجاری پس از توافق استاندارد 5G راه اندازی شد. Balong 5G01 قرار است در خط مقدم تجاری سازی چیپست 5G برای دستگاهها در راستای توسعه صنعت 5G باشد. همچنین شرکت Huawei اولین شرکتی است که دارای چیپست های 5G، دستگاه ها و قابلیت های شبکه است و این تنها شرکتی خواهد بود که می تواند مشتریان را با راه حلهای 5G در سال جاری همراهی کند.
ریچارد یو، مدیرعامل شرکت Huawei Consumer Business Group، گفت: "فناوری 5G به دنبال جهش بعدی برای دنیای هوشمند ما خواهد بود که مردم، وسایل نقلیه، خانهها و دستگاهها بهطور کامل متصل میشوند. تجربیات جدید، بینش و قابلیت های جدید را ارائه می کنند." در ادامه اشاره شد "از سال ۲۰۰۹ تاکنون هواوی ۶۰۰ میلیون دلار درزمینه تحقیق و توسعه تکنولوژی 5G سرمایهگذاری کرده است که منجر به نوآوری در مورد معماری شبکه، استفاده از طیف، تأیید صحت و غیره میشود. از وسایل نقلیه متصل و خانههای هوشمند به AR / VR و فیلمهای هولوگرام، ما متعهد به توسعه اکوسیستم بالغ 5G هستیم تا مصرف کنندگان بتوانند از یک دنیای متصل استفاده کنند که شیوه ارتباط و اشتراک آن را تغییر میدهد. "
اکنون راهاندازی Balong 5G01 و Huawei 5G CPE در دوران 5G و سرانجام ورود گوشیهای 5G را اعلام میکنیم. در دوران جدید 5G، همچنان Balong  به استفاده از مزایای قابلیت ارتباطات خود ادامه میدهد و همچنان متعهد به ارائه کاربران نهایی و ارتباطدهنده با اتصالات سریع تر خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.