تلفن همراه

گوشی

March 9, 2018
19:09 جمعه، 18ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88644

دو برند جدید گوشی از شنبه رجیستر می شوند

در ادامه اجرای طرح رجیستری تلفن همراه دو برند نوکیا و هواوی از شنبه ۱۹ اسفند ماه در لیست گوشی های مشمول این طرح قرار می گیرند.
به دنبال اجرای طرح ثبت و شناسه دار کردن گوشی های تلفن همراه وارداتی در کشور دو برند نوکیا و هواوی از روز شنبه ۱۹ اسفند ماه مشمول اجرای این طرح قرار می گیرند و خریداران این گوشی ها از این تاریخ باید پس از خرید از صحت اصالت گوشی مطمئن شده و مطابق با دستورالعمل رجیستری نسبت به فعال سازی و ثبت گوشی خود در شبکه ارتباطی کشور اقدام کند.
 
بر اساس اعلام پیش از این سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دارندگان گوشی های نوکیا و هواوی تا پایان ساعت ۲۴ روز ۱۸ اسفند ماه مشمول اجرای این طرح نمی شوند و گوشی آنها حتی بدون ثبت شناسه در شبکه ارتباطی کشور سرویس می گیرد اما از بامداد روز ۱۹ اسفند ماه ورود هر گونه گوشی از این دو برند مشمول رجیستری شده و باید ثبت شناسه آن صورت گیرد، در غیر این صورت پس از یک ماه از زمان اعلام شده سرویس دهی این گوشی ها از شبکه خارجی می شود.
 
پیش از این طرح رجیستری از آذر ماه امسال برای ۵ برند آیفون، موتورلا، گوگل پیکسل، بلک بری و ال جی اجرایی شده است و گوشی هایی که بر اساس زمان بندی اعلام شده شناسه آنها در شبکه گمرک و شبکه ارتباطی کشور مطابقت داده نشد از دسترس خارج شده است.
 
آخرین آمار رگولاتوری از قطع حدود ۵۰ هزار گوشی در راستای اجرای طرح رجیستری حکایت دارد. در همین حال گفته می شود که از ۲۶ اسفند ماه نیز دو برند سونی و تکنو به این طرح افزوده شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.