رگولاتوری

March 10, 2018
10:07 شنبه، 19ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88665

رگولاتوری در بریتانیا حامی کاربران است

آی‌تی‌ایران : مولفه‌های متفاوتی می‌توانند در سرعت اینترنت روزانه کاربران موثر باشند، سرویس‌دهندگان اینترنت در سراسر دنیا در تبلیغات خود همواره حداکثر سرعت ممکن را که می‌توانند به کاربر ارائه دهند اعلام می‌کنند که این ارقام همیشه دقیق و قابل دستیابی نیستند؛ اما سازمان تنظیم مقررات ارتباطات بریتانیا خیلی به آمار غلط و غیرواقعی این سرویس‌دهندگان علاقه ندارد و از همین رو به سرویس‌دهندگان اینترنت دستور داده که ارقام مرتبط با سرعت سرویس‌هایی را که به کاربران ارائه می‌کنند تصحیح کنند و سرعت واقعی را به مشتریان اعلام کنند.
این سرویس دهندگان به مدت یک سال یعنی تا مارس سال ۲۰۱۹ فرصت دارند که سرویس‌های خود را با قوانین جدید این سازمان منطبق کنند. بر اساس این قوانین سرویس‌دهندگان موظف خواهند بود سرعت‌های واقعی و قابل انتظار در طول روز و حداقل سرعت تضمین شده در ساعات اوج مصرف را به‌طور دقیق اعلام کنند. علاوه بر این، در صورتی که سرعت اینترنت کاربر کمتر از حداقل مقدار اعلام شده از سوی سرویس‌دهنده باشد، شرکت تنها ۳۰ روز فرصت دارد تا کاهش سرعت را بررسی و به‌طور کامل برطرف کند. در غیر این صورت سازمان مقررات بریتانیا این اختیار را به مشتری خواهد داد که بدون تحمل هرگونه جریمه‌ای، قرارداد سرویس خود را قبل از موعد مقرر به‌صورت یک‌طرفه فسخ کند. البته تا قبل از این هم یکسری حقوق حمایت از مشتریان در این زمینه وجود داشت.
 
مشتریان در گذشته هم می‌توانستند قرارداد خود را در صورت پایین بودن سرعت سرویس قبل از موعد مقرر فسخ کنند، اما هیچ مدت زمان خاصی برای رسیدگی سرویس‌دهندگان به شکایت‌های این دسته از مشتریان وجود نداشت و حال به نظر می‌رسد دوره ۳۰ روزه رسیدگی به شکایات مشتریان تاثیرات مثبتی در کیفیت و رضایت مشتریان از سرویس‌ها و خدمات این دسته از شرکت‌ها داشته باشد. حال ازآنجاکه این سرویس‌دهندگان دیگر خدمات از جمله پکیج‌های تلویزیون کابلی و خطوط تلفن را هم به مشتریان خود ارائه می‌دهند، این قانون جدید شامل تمامی سرویس‌های ارائه شده توسط این سرویس‌دهندگان خواهد شد و تنها به سرویس اینترنت محدود نخواهد بود. بنابراین اگر پهنای باند سرویس اینترنت شما پایین‌تر از حد انتظار است، می‌توانید سرویس خود را بدون نگرانی و پرداخت هر نوع هزینه‌ای لغو کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.