اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 10, 2018
10:07 شنبه، 19ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88667

با مرورگر گوگل موسیقی بسازید!

آی‌تی‌ایران : امروزه بسیاری از افراد مدت‌های طولانی را پشت سیستم کامپیوتر خود صرف می‌کنند یا اینکه همواره به اسمارت‌فون‌های خود خیره می‌شوند. حقیقت این است که بیشتر زمانی که به کامپیوتر یا اسمارت‌فون اختصاص می‌دهیم اکثرا صرف مرور اینترنت از طریق مرورگرها می‌شود. به‌همین دلیل برنامه‌نویسان علاوه بر جنبه‌های اصلی مرور وب از جمله امنیت، رابط کاربری و کاربردی‌بودن نرم‌افزارها، قصد دارند تنوع و سرگرمی را به اشکال مختلف برای کاربران فراهم کنند.
یکی از این کمپانی‌ها گوگل است که به وسیله مرورگر محبوب خود یعنی کروم توانسته خدمات قابل‌توجهی را به کاربرانش ارائه دهد. حال قصد داریم راجع‌به پروژه جدیدی صحبت کنیم که می‌توان آن را در مرورگر کروم اجرا کرد. این پروژه در اصل با یکی از اپلیکیشن‌های تحت‌وب با نام Song Maker تلفیق شده است. اپلیکیشن Song Maker توسط شرکت Musiclab ساخته شده که به کاربران امکان ساخت موزیک به ساده‌ترین و جذاب‌ترین شکل ممکن را می‌دهد. این ابزار گوگل به کاربران این امکان را می‌دهد حتی بدون داشتن آشنایی با نحوه ساخت موزیک بتوانند موسیقی‌های مختلف را تنها با کشیدن اشکال مختلف از طریق ماوس بر روی صفحه اصلی این برنامه خلق کنند.
 
کافی است کاربر کمی با این ابزار تمرین کند و پس از آگاهی از نحوه کار با آن، قطعه‌های موسیقی جالبی خلق کند. برای شروع کار ابتدا باید به آدرس این پروژه گوگل برویم، سپس از طریق ماوس و با استفاده از یکی از دو آلات موسیقی که به کاربر پیشنهاد می‌شود درون تصاویری را که روی صفحه نمایان می‌شوند طراحی کنیم. ضمنا نتایج حرکت ماوس بر روی صفحه نیز به‌صورت لحظه‌ای شنیده می‌شود و جالب‌تر اینکه کاربر می‌تواند با استفاده از میکروفن حتی صدای خود را به قطعه موسیقی که تولید کرده، اضافه کند. پس از اتمام کار، این ابزار لینکی اختصاصی را در اختیارمان قرار می‌دهد تا از این طریق شاهکار موسیقی را که خلق کرده‌ایم از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان با دیگران به اشتراک بگذاریم. البته ناگفته نماند این ابزار را نباید با برنامه‌های حرفه‌ای ساخت موزیک اشتباه گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.