تلفن همراه

گوشی

March 10, 2018
16:51 شنبه، 19ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88690

دروغگوی بزرگی به نام اپل

اپل یکی از بزرگ ترین کمپانی ها دنیاست که محصولاتش با وجود قیمت بالا در رده پرفروش ها قرار دارند، با این حال محصولات این شرکت نیز گاهی با مشکلاتی مواجه می شوند اما اصولا اپل به نحوی این مشکلات را رفع و رجوع می کند که آنها را به عنوان یکی از ویژگی های محصولاتش جا می زند!
به جرات می توان اپل را یکی از کمپانی های سیاستمدار دنیا دانست؛ این کمپانی با تبلیغاتی هوشمندانه هر روز بر تعداد کاربرانش می افزاید. 
اپل از گذشته به منظور متقاعد کردن خریداران و پذیرفتن مشکلات آیفون از شیوه نادرست «تحریف واقعیت» استفاده می کرد؛ به طوری که خریداران تصور می کردند ایراد گوشی آن ها، در حقیقت ایراد نیست و از مزایای آن به حساب می آید؛ اما پس از مرگ استیو جابز، اپل در شرایط دیگری قرار گرفت. با افزایش رقابت بین کمپانی ها و هوشمندتر شدن کاربران و تاثیرگذاری رسانه ها در افشای حقایق، حالا دیگر اپل نمی تواند از شیوه تحریف واقعیت استفاده کند؛ از این رو انتقادات خریداران محصولات اپل نسبت به گذشته نمود بیشتری پیدا کرده است. 
از سوی دیگر این کمپانی با انتشار خبرهای زیرپوستی به نوعی محصولاتش را تبلیغ می کند. شاید دقت نکرده باشید، اما هر روز در میان اخبار فناوری دنیا، تعداد زیادی از خبرها به محصولات اپل مربوط می شود. اگر اخبار حوادث را در دنیای فناوری دنبال کنید، حتما چندین خبر ناگوار مربوط به غرق شدن گوشی های اپل در دریا یا افتادن گوشی از هواپیمان که عموما بعد از چند روز بدون آسیب پیدا می شوند! و کمافی السابق به کار خود ادامه می دهند. جالب آنکه اپل هیچ گاه حاضر به تکرار این اتفاقات در حضور کارشناسان و رسانه ها نشده و اهمیتی هم به پرسش ها و ابهامات نمی دهد. همینجا بد نیست بدانید اپل اصولا به چیزی به نام نشست خبری اعتقاد ندارد.
بر این اساس اپل در سیاستی کاملا یکطرفه در اطلاع رسانی بسیار هوشمند و بعضا با انتشار اخبار دروغین سعی در تبلیغات محصولاتش دارد.
در این گزارش به مشکلات پیش آمده برای گوشی های آیفون و راه حل اپل برای رفع این مشکلات می پردازیم.
 
 سرعت پایین آیفون های قدیمی
چندی پیش شرکت اپل به خاطر نقص باتری آیفون های قدیمی، سرعت این گوشی ها را کاهش داد. هدف از این کاهش سرعت، حفظ عملکرد باتری آیفون های قدیمی بود؛ اما اپل هرگز کاربران را از این موضوع مطلع نکرد.
این نقص آیفون کاربران را مجبور می کند گوشی قدیمی خود را ارتقا دهند و با جایگزینی باتری این مشکل را حل کنند. قسمت بد ماجرا این است که اپل پس از انتشار شواهدی درباره این موضوع در فضای مجازی، به این ترفند اعتراف کرد.
با این حال اپل ادعا کرد که این ویژگی در آیفون های قدیمی به منظور صرفه جویی در عمر باتری آیفون ها عرضه شده است.
بعد از یک جدال طولانی، سرانجام شرکت اپل تصمیم گرفت باتری های قدیمی را با قیمتی ارزان تر با باتری جدید تعویض کند و به زودی برای رفع این مشکل بزرگ یک به روز رسانی برای کاربران ارایه دهد. 
 
مشکل آنتن دهی آیفون 4
آیفون ۴ با طراحی کاملا جدید و یک آنتن خارجی که در اطراف گوشی به صورت نوارهای فولادی پیچیده شده بود، عرضه شد. این ویژگی آیفون ۴ در بسیاری از موارد باعث سهولت در برقراری ارتباط می شد؛ اما اگر کاربر هنگام صحبت کردن، این نوارهای فولادی را با دست خود می پوشاند، برقراری ارتباط با مشکل مواجه 
می شد.
البته این نوع طراحی آیفون ۴ باعث کاهش فروش آن نشد؛ اما در نوع خود اشتباه بزرگی در طراحی این گوشی بود. 
اپل می توانست این اشتباه را بپذیرد؛ اما به جای پذیرش اشتباه، پاسخ این شرکت ناامید کننده بود. حتی استیو جابز به کاربران توصیه کرد که گوشی را طور دیگری در دست بگیرند.
در نهایت اپل با انتشار بیانیه ای به کاربران خود اعلام کرد گوشه پایین سمت چپ گوشی را نپوشانند و همچنین از محافظ استفاده نکنند. در نهایت اپل اشتباه را پذیرفت و به رایگان نوعی محافظ به کاربران ارایه داد، اما در نسل بعد این اشتباه را جبران کرد.
 
 تبلیغات غیرقابل باور اپل
اپل در دادگاهی اعلام کرد: تبلیغات ما دروغ نیستند؛ اما شما ساده هستید اگر آن ها را باور کنید.
توضیحات اپل هنگام نبردی در دادگاه پس از عرضه آیفون 3G  فاش شد که در تبلیغ آن ادعا می شد: «دو برابر سریع تر، فقط با نصف قیمت.» البته کاربران به سرعت متوجه شدند که ادعاهای اپل درباره آیفون 3G  حقیقت ندارند. این گوشی نه تنها دو برابر سریع تر نبود، بلکه قیمت آن از نسل قبلی خود بیشتر بود.
این آخرین باری نبود که اپل از محتوای عجیب در تبلیغات خود استفاده می کند. مثلا چندی پیش کمپینی با عنوان «با آیفون عکس بگیرید» راه اندازی شد. تعداد زیادی از بیلبوردهای تبلیغاتی و پیام های بازرگانی ساخته شدند تا کاربران را متقاعد کنند که عکس های مشابه آنچه در بیلبوردها می بینند، با هیچ گوشی دیگری غیر از آیفون قابل ثبت نیستند.
 این درحالی است که در بخشی از همین بیلبورد ها با فونت بسیار کوچک نوشته شده بود: «برای ثبت این تصاویر از نرم افزار ها و تجهیزات دیگری نیز استفاده شده است».
این موضوع نشان می دهد که از لوازم جانبی پیشرفته ای برای گرفتن این عکس ها استفاده شده است؛ ابزاری که کاربران عادی قادر به تهیه آن ها نیستند. اپل درباره گرفتن این عکس ها با آیفون حقیقت را به نوعی تحریف کرده است.
با همه این ها همان طور که اپل اعلام می کند، اگر ادعاهای بازاریابی را باور می کنید، ساده هستید؛ اما این موضوع سبب نمی شود که آن ها از تولید بیشتر این نوع محتوای بازاریابی استفاده نکنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.