تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 11, 2018
23:30 یکشنبه، 20ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88776

کارگروه تهیه سند تحول دیجیتال در حوزه سلامت تشکیل می‌شود

با پیشنهاد آذری جهرمی کارگروهی مشترک میان دو وزارتخانه ارتباطات و بهداشت برای استخراج سند تحول دیجیتال در حوزه سلامت تشکیل می‌شود.
محمدجواد آذری جهرمی در جلسه صبحانه کاری با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در دنیا کسب وکارهای نوپا در حوزه بهداشت و سلامت موفقیت های زیادی را کسب کرده اند، گفت: در کشور کسب وکارهای نوپا در حوزه سلامت نیاز به مجوزهای زیادی دارند که کار را به تاخیر می اندازد.  
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با معرفی اپلیکیشنی که با اخذ نسخه از کاربر، داروها را تحویل می دهد، افزود: در آمریکا وقتی مطالعه می کنید، متوجه می شوید که بهترین و موفق ترین کسب و کارهای نوپا در این حوزه فعال هستند. 
 
آذری جهرمی با اشاره به وجود مجوزهای مختلف فعالیت کسب وکارهای نوپا در حوزه دستگاه های دولتی اظهار کرد: تعدد مجوزها فعالیت کسب و کارهای نوپا را با اختلال روبرو می کند.
 
وی با ارائه پیشنهادی خطاب به وزیر بهداشت تصریح کرد: کارگروهی مشترک میان وزارت ارتباطات و وزارت بهداشت برای استخراج سند تحول دیجیتال در حوزه سلامت تشکیل شود. 
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه واقعیت این است که با ظهور کسب و کارهای نوپا، بسیاری از شغل ها از بین می رود، گفت: بنابه آمار مکنزی تا سال ۲۰۲۵، در مجموع ۸۰۰ هزار شغل در انگلیس از بین می رود در حالیکه ۳.۵ میلیون شغل جدید جایگزین آنها می شود.
 
آذری جهرمی مشخص کردن شاخص ها را برای آزادسازی امور و سپردن به کسب وکارهای نوپا مناسب دانست و تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که استقامت جلوی تحولات و کسب وکارهای نوپا در نهایت مساوی با عقب ماندگی است که بیکاری و عدم توسعه را به همراه دارد.
 
در این جلسه همچنین مباحثی چون تکمیل اتصال همه مراکز بهداشت روستایی به شبکه و همچنین اتصال سامانه های درمانی به بانک اطلاعاتی سایر دستگاه ها همچون سازمان ثبت احوال مطرح شد و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پایان خردادماه سال آینده را زمان تعیین تکلیف نهایی آنها اعلام کرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.