تلفن همراه

گوشی

March 14, 2018
0:34 چهارشنبه، 23ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88829

بنچمارک پرچمدار Mi ۷ شیائومی با اسنپ‌دراگون ۸۴۵

جی‌اس‌ام : یک گوشی مرموز با اسم رمز Dipper از برند شیائومی روز گذشته در پایگاه بنچمارک Geekbench دیده شد. چند روز پیش هم شاهد بودیم که یک گوشی دیگر از برند شیائومی با اسم رمز Berlin توسط Geekbench بنچمارک شد. براساس گزارش وب‌سایت Geekbench گوشی Dipper از پردازنده ۶۴ بیتی کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۴۵ با ۸ هسته پردازشی قدرت می‌گیرد اما تقریبا مطمئن هستیم که Mi MIX ۲S نیست. Mi MIX ۲S اولین پرچمدار ۲۰۱۸ شیائومی است که تا دو هفته دیگر رسما رونمایی می‌شود. به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود که گوشی Dipper یک پرچمدار دیگر و احتمالا Mi ۷ باشد. در گزارش ابزار Geekbench همچنین شاهد هستیم که Dipper به ۳ گیگابایت مجهز می‌شود و از سیستم‌عامل پیش‌فرض اندروید ۸.۰ اوریو بهره می‌برد. این گوشی موفق شده است در آزمون تک‌هسته‌ای امتیاز ۲۴۴۹ را کسب کند و در آزمون چند هسته‌ای هم امتیاز ۸۳۰۹ را به‌دست آورد.
 
 از طرفی ممکن است که اسم رمز Dipper به‌صورت فلکی  Big Dipper یا همان دب‌اکبر مربوط باشد چراکه اسامی رمز گوشی‌های قبلی سری  Mi X هم با توجه به صور فلکی متفاوت انتخاب شده بودند. برای مثال، اسامی رمز گوشی‌های  Mi ۵، Mi ۵S، Mi ۵S Plus و Mi ۶ به ترتیب Gemini، Capricorn، Natrium و Sagit انتخاب شده بود و به این ترتیب انتخاب اسم Dipper برای Mi۷ منطقی به‌نظر می‌رسد. ابزار Geekbench متاسفانه به اندازه صفحه نمایش گوشی Dipper اشاره نکرده اما از ۳ گیگابایت حافظه رم یاد کرده است که به‌خوبی احتمال Mi۷ بودنش را تایید می‌کند. گوشی Mi MIX ۲S احتمالا نسخه‌ای با حافظه رم ۳ گیگابایت نخواهد داشت و در دو نسخه با ۶ یا ۸ گیگابایت رم معرفی می‌شود. از طرفی گفته می‌شود که پرچمدار بعدی یعنی Mi۷ قرار است در نسخه‌هایی با حافظه رم متفاوت ۳، ۴ و ۶ گیگابایت روانه بازار شود.
 
اگر Mi MIX ۲S تا ماه آینده روانه بازار شود، گوشی Mi۷ احتمالا در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ رونمایی خواهد شد چراکه بعید به‌نظر می‌رسد کمپانی شیائومی دو گوشی پرچمدار تازه‌اش را با فاصله زمانی کوتاه‌تر از سه ماه معرفی کند. این گوشی سطح بالا قرار است از شارژ بی‌سیم پشتیبانی کند و احتمالا به صفحه نمایشی کوچک‌تر از Mi MIX ۲S هم مجهز می‌شود.  از طرفی انتظار می‌رود که حاشیه‌های صفحه نمایش در Mi۷ باریک‌تر از نسل قبلی (Mi۶) طراحی شوند و البته بخشی از بالای پنل جلوی آن به شکل بریدگی مانند آی‌فون ۱۰ ظاهر شود. Mi ۷ احتمالا صفحه نمایش ۵/ ۶۵ اینچی با وضوح تصویر ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ دارد و نسخه سطح بالای آن با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی معرفی می‌شود. دوربین دوگانه این گوشی به دو لنز ۱۶ مگاپیکسلی مجهز می‌شود و دوربین سلفی‌اش هم ۸ مگاپیکسلی خواهد بود. در حال‌حاضر اطلاعاتی درباره تاریخ رونمایی از Mi۷ در دسترس نیست اما خبرهای تکمیلی در این‌باره احتمالا پس از عرضه Mi MIX ۲S منتشر خواهند شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.