اپلیکیشن

امنیت

March 14, 2018
1:04 چهارشنبه، 23ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88848

هشدار پلیس فتا درباره سایت ها و اپ های صیغه یاب

رییس پلیس فتای استان بوشهر درباره کلاه برداری به اسم سایت و اپلیکیشن صیغه یابی هشدار داد.
 
 
مهدی قاسمی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین سو استفاده از فضای مجازی، انتشار اطلاعات خصوصی کاربران است گفت: کاربران زیادی در فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و به خصوص نرم افزارهای پیام رسان تلفن همراه اقدام به انتشار اطلاعات خصوصی و تصاویر به اصطلاح سلفی خود می کنند. متاسفانه برخی از این کاربران باور ندارند که مجرمان سایبری از ساده ترین اطلاعات شخصی که کاربر درصفحات اجتماعی خود منتشر می کند سوءاستفاده می کنند.
وی در خصوص فروش نرم افزار و یا عضویت در کانال های صیغه یاب، از شهروندان بوشهری خواست به هیچ عنوان فریب ایلیکیشن های صیغه یاب را نخورند و قربانی اینگونه نرم افزارها نشوند چرا که ممکن است خطرات جبران ناپذیری آنان را تهدید کند.
این مقام ارشد انتظامی افزود: افرادی که تصویر آنان در اینگونه سایت ها و نرم افزارها وجود دارد، وجود خارجی نداشته و فقط تصویر آن ها در این سایت ها یا گروه ها قرار دارد، تصویری که حتی ممکن است فتوشاپی باشد.
رییس پلیس فتای استان بوشهر افزود: این افراد با استفاده از تصاویر سلفی که کاربران در فضای مجازی منتشر کرده اند سعی می کنند سایت خود را بروز رسانی کرده و اهداف مجرمانه خود را که همان سوءاستفاده از کاربران فضای مجازی است را عملی کنند.
وی یکی دیگر از مهمترین خطرات این نرم افزارها را وجود صفحات جعلی یا فیشینگ نام برد و گفت: کاربران ممکن است با خرید اینگونه نرم افزارها وارد صفحه جعلی بانک ها شوند و موجودی حساب بانکی آنان مورد سرقت قرار گیرد، از شهروندان انتظار می ر ود به هنگام خریدهای اینترنتی حتما نکات امنیتی از جمله (نماد اعتماد الکترونیکی و آدرس صفحه https://) توجه و دقت داشته باشند.قاسمی افزود: متاسفانه کلاهبرداران برای رسیدن به مقاصد خود این سایت ها را طراحی کرده اند و با ایجاد پروفایل های جعلی و با ترفند های زیرکانه، ارتباط احساسی با افراد برقرار کرده و از طریق این ارتباط پول و اطلاعات هویتی افراد را مورد سرقت قرار می دهند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.