تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 14, 2018
20:15 چهارشنبه، 23ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88869

تبلیغات ارزهای دیجیتال در گوگل ممنوع شد

گوگل امروز اعلام کرد از این پس آگهی های بازرگانی که به هر نحو به ارزهای دیجیتال مرتبط باشند را از طریق شبکه تبلیغات آنلاین خود به نمایش نخواهد گذاشت.
به گزارش بلومبرگ، بر اساس اطلاعیه گوگل از ابتدای ماه ژوئن یعنی کمتر از دو ماه دیگر تبلیغات ارزهای دیجیتال از طریق گوگل به هر نحو و شیوه ای ممنوع خواهد بود.

این اقدام بخشی از مقابله گسترده تر با روش های بازاریابی پرخطر محصولات مالی با ریسک بالا توصیف شده است. قبلا شبکه اجتماعی فیس بوک هم از ژانویه سال ۲۰۱۸ اقدام مشابهی انجام داده بود و حالا دو شرکت بزرگ فناوری دنیا به طور رسمی در برابر ارزهای دیجیتال موضع گرفته اند.

اعلام این خبر توسط گوگل بر روی مشهورترین ارز دیجیتال دنیا یعنی بیت کوین تاثیر منفی گذاشت و باعث شد ارزش آن با کاهش دو درصدی به ۹۰۹۹ دلار به ازای هر بیت کوین کاهش یابد. دیگر ارزهای دیجیتال مانند Ripple و Ether هم شرایط مشابهی را تجربه کردند.

گوگل اعلام کرده با افراد و شرکت هایی که تلاش کنند با دستکاری تلفظ لغاتی مانند بیت کوین آگهی های مرتبط با ارزهای دیجیتال را از طریق شبکه تبلیغاتی این شرکت نمایش دهند برخورد خواهد کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.