اپلیکیشن

تلفن همراه

March 16, 2018
21:48 جمعه، 25ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88913

اپل اپ استور را برای کاربران ایرانی مسدود کرد/ [بروزرسانی: محدودیت برطرف شد]

 
شرکت آمریکایی اپل تحت تاثیر فشارهای دولت این کشور دسترسی کاربران ایرانی به فروشگاه مجازی نرم افزارهای موبایلی اپل (اپ استور) را مسدود کرده است.
 
 
به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی ونتور بیت، ظاهرا شرکت آمریکایی اپل تحت تاثیر فشارهای دولت این کشور دسترسی کاربران ایرانی به فروشگاه مجازی نرم افزارهای موبایلی اپل (اپ استور) را مسدود کرده است. این اقدام که ظاهرا به طور کاملا داوطلبانه صورت نگرفته، پس از آن رخ می دهد که حدود 2 سال پبش برخی از محدودیت های دولت آمریکا در زمینه نرم افزارهای ایرانی برداشته شده بود.
 
به گفته طاهری و چند توسعه دهنده دیگر نرم افزارهای تلفن همراه، کاربران ایرانی ای که بخواهند وارد فروشگاه مجازی اپ استور شوند، با یک پیغام خطا مواجه می شوند. در هنگام تلاش برای ورود به اپ استور با یک آدرس آی پی ایرانی این پیام ظاهر می شود: «اپ استور در کشور و منطقه ای که شما در آن قرار دارید خارج از دسترس است.» قبلا کاربران ایرانی قادر به مشاهده و دانلود نرم افزارهای ارائه شده در اپ استور بودند.
 
شرکت اپل حضور رسمی در ایران ندارد و مانند دیگر شرکت های آمریکایی مدت هاست که از همکاری تجاری با ایران منع شده است. پیشتر در ژانویه 2017 شرکت اپل به بهانه پیروی از مقررات تحریمی دولت آمریکا مانع از عرضه نرم افزارهای توسعه دهندگان ایرانی در اپ استور شده بود. این محدودیت ها در ماه اوت 2017 نیز ادامه یافت و اپل اعلام کرد که نمی تواند میزبانی، توزیع یا همکاری تجاری با نرم افزارها یا توسعه دهندگان مرتبط با ایران را بر عهده بگیرد.
 
بروزرسانی:
از ساعاتی پیش محدودیت فوق بروی آی پی های ایرانی برطرف شده و دارندگان گوشی های آیفون در ایران بدون نیاز به تغییر آی پی های خود میتوانند تمامی نرم افزارهای عرضه شده روی اپ استور اپل را دانلود و یا به روز رسانی کنند.
اپل تاکنون در خصوص اعمال و رفع مجدد این محدودیت موضع گیری و اطلاع رسانی خاصی نداشته است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.