فناوری اطلاعات

March 17, 2018
6:36 شنبه، 26ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88936

انتشار نخستین کتاب تخصصی شرکت های دانش بنیان حوزه ICT

دبیر ستاد فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از انتشار نخستین کتاب تخصصی محصولات و خدمات شرکت های دانش بنیان و فناور حوزه مخابرات و ارتباطات از سوی این ستاد خبرداد.
 
 
به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از ستاد فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر مهدی فقیهی دراین خصوص اظهارکرد: این کتاب برای اولین بار درباره محصولات دانش بنیان حوزه مخابرات و ارتباطات کشور تهیه و تدوین شده و در اختیار فعالان این حوزه قرار گرفته است.
به گفته وی، تا پیش از این مرجعی برای شناسایی این محصولات و خدمات به شکل متمرکز و قابل استناد در کشور وجود نداشت.
 
فقیهی ادامه داد: اطلاعات این کتاب بزودی روی سامانه ای آنلاین با همین نام در اختیار عموم قرار خواهد گرفت که در آن امکان شناسایی، معرفی و ارائه محصولات و شرکت های جدید نیز وجود خواهد داشت.
وی افزود: ستاد فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی همچنین قصد دارد اطلاعات مربوط به شرکت ها و محصولات حوزه فناوری اطلاعات را نیز روی این سامانه قرار دهد و کتاب محصولات و خدمات شرکت های دانش بنیان حوزه فناوری اطلاعات نیز تا پایان شش ماهه نخست سال 1397 جهت استفاده فعالان این بخش تدوین و منتشر خواهد شد.
 
وی در ادامه با اشاره به تغییر برنامه های ستاد فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی در سالی که گذشت و رسالت جدید ستاد در آینده، از دستور کار این ستاد به منظور انجام اقداماتی از این قبیل برای شناسایی توانمدی های شرکت های این حوزه، ایجاد تعامل و ارتباط میان شرکت ها و سازمان ها و شکل گیری اکوسیستم توانمند سازی کسب و کارهای نوپای این حوزه جهت توسعه و پیشرفت شرکت های دانش بنیان خبر داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.