رگولاتوری

April 9, 2018
9:46 دوشنبه، 20ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89426

مجلس پیگیر ممنوعیت واردات کالاهای ICT دارای تولید داخل است

سبحانی فر: وزارت فاوا امسال 140 میلیارد وام کم بهره به تولیدکنندگان می دهد رییس کمیته ارتباطات مجلس گفت: لیست تجهیزات ایرانی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این کمیته احصا شده است.
 
 
رمضانعلی سبحانی فر با اعلام احصای لیست تجهیزاتی که در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود دارد، گفت: کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با توجه به تولیدات داخلی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، کالاهای مشابه وارداتی آن را بررسی می کند تا متناسب با حجم تولید داخلی و برآورده کردن نیازهای داخلی از تولیدات داخلی استفاده شود و واردات کالاهای مشابه آن ممنوع شود.
رییس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از سال جلسه ای درباره تولیدات داخلی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار کرد تا کالاهای داخلی در این حوزه احصا شوند، افزود: کمیته ارتباطات در سال جاری جلسه ای با وزیر ارتباطات، صنعت و گمرک در این باره برای حمایت از کالای ایرانی برگزار می کند تا موضوع تولید کالاهایی که در کشور توانایی تولید دارند، مشخص شود تا بتوان بر اساس آن از تولیدکنندگان داخلی حمایت کرد.
سبحانی فر با بیان اینکه در راستای حمایت از تولید داخل در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ردیف اختصاصی بودجه به وزارت ارتباطات تعلق گرفته است، ادامه داد: در این زمینه ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره از سوی وزارت ارتباطات در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد که این موضوع در بودجه سال ۹۷ آمده است.
وی با بیان اینکه در بخش نرم افزار و تولید اپلیکیشن تولیدات داخلی حرفی برای گفتن داشته و حتی می توانند تولیدات خود را به بازارهای خارجی صادر کنند، یادآور شد: هم اکنون در حوزه نرم افزار فعالیت های خوبی در کشور شکل گرفته که باید از آن حمایت کرد و نباید در این بخش از پلت فرم های خارجی استفاده کرد.
وی گفت: پس از جلسه با وزرای ارتباطات و صنعت و دریافت گزارشی از وضعیت تولیدات داخلی در این حوزه کارگروهی موضوع را بررسی می کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.