لبه تکنولوژی

April 9, 2018
10:03 دوشنبه، 20ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89430

تولید مایع با پرینتر سه بعدی !

 
محققان با روشی خاص موفق شده اند ساختارهایی مایع را با پرینتر سه بعدی بسازند.
به گزارش مهر به نقل از دیجیتال ترندز، محققان آزمایشگاه برکلی با همکاری وزارت انرژی آمریکا روشی برای ساختن سازه های ۳ بعدی از مایعات طراحی کرده اند.
 
 آنها با استفاده از یک پرینتر ارتقا یافته سه بعدی  رشته های آب به قطر یک میلی متر را به روغن سیلیکون تزریق کردند تا لوله هایی از مایع در یک مایع دیگر بسازند.
 
این روش را می توان برای تولید مایعات الکترونیکی و ساخت دستگاه های انعطاف پذیر به کار برد.  
 
تام راسل یکی از محققان دانشگاه برکلی دراین باره می گوید: این طبقه جدیدی از مواد است که می تواند خود را تعریف کند و کاربردهای فراوانی دارد مانند سنتزهای شیمیایی و انتقال یون در کاتالیست.
 
در این روش آب پس از تزریق به سیلیکون به شکل قطره در نمی آید زیرا یک ماده فعال سطحی(سورفاکتانت) در مقیاس نانو درون لوله های تزریقی به وجود می آید که در محاصره آب است. این امر از تنش سطح مایع می کاهد و آب را از روغن سیلیکون جدا می کند.
 
نانو ذره ای متشکل از ذرات نانو طلا و پلیمرهای پیونددهنده دور رشته های آب ایجاد و سبب می شود ساختار به همان شکل خود باقی بماند.  محققان با کمک این روش ساختارهای مختلفی ساختند که طول برخی از آنها چند متر است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.