تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 10, 2018
13:57 سه شنبه، 21ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89493

فروشگاه های مجازی به رغم رکود بازارهای سنتی مشتری دارند

اگر چه بازارهای کالاهای کامپیوتری به دلیل گرانی دلار روزهای بی رونقی را سپری می کند؛ اما فروشگاه های مجازی همچنان مشتری دارند و کالاهایی که به هر دلیل خریداران موفق به خرید آنها از بازار نمی شوند در فروشگاه های مجازی موجود است.
البته فروشگاه های مجازی درصدی را به دلیل گرانی دلار روی قیمت کالاها کشیده اند؛ اما همچنان روی برخی از مدل های نوت بوک، تبلت، هارددسیک و قطعات کامپیوتری تخفیف های 50 تا 200 هزار تومانی ارایه می دهند. به عنوان مثال فروشگاه اینترنتی دیجی کالا نوت بوک های کمیاب ایسوس را که فروشندگان بازار موجودی آنها را در بازار محدود اعلام می کنند با تخفیف های 50 تا 100 هزار تومانی به فروش می رساند. نکته قابل توجه این است که با وجود تقاضای بالا از این فروشگاه مجازی در ماه های گذشته، دیجی کالا حرفی از کاهش موجودی به میان نمی آورد.
به گفته فعالان بازار، این اقدام فروشگاه های مجازی موجب شده است تا بازار بیش از پیش آسیب ببیند.
یک فعال بازار که در زمینه عرضه نوت بوک فعال است، در این باره می گوید: بارها پیش آمده است که فروشندگان نوت بوک های مورد نیاز خود را از دیجی کالا خریداری کرده اند. به این ترتیب در تخفیف هایی با عنوان پیشنهاد شگفت انگیز فروشگاه داران تعدادی دستگاه از فروشگاه های مجازی خریداری می کنند؛ اما مشتری ندارند.
این فعال بازار می گوید: نکته قابل توجه این است که با توجه به گرانی دلار و تعطیلی گمرکات کشور در ایام نوروز، چگونه دیجی کالا با این حجم بالای سفارش با کاهش موجودی مواجه نشده است. در این باره یک کارشناس بازار می گوید: بخشی از نیاز دیجی کالا از واردکنندگانی تامین می شود که کالاهایشان روی دستشان مانده و مشتری ندارند. اما با این حال با توجه به کاهش حجم واردات کالاهای کامپیوتری، چنین موجودی کاملی در فروشگاه های مجازی عجیب به نظر می رسد.
به گفته کارشناسان در هر حال فروشگاه های مجازی اگر به به خودی خود به بازارهای سنتی ضربه می زنند؛ اما به دلیل سیستم توزیع مطلوب و بخش ارتباط با مشتریان قوی کمک بزرگی به خریداران کالاهایی به حساب می آید که چیزی از بازار سنتی عایدشان نمی شود و این بازار است که باید برای رقابت با فروشگاه های مجازی به دنبال استراتژی مناسب و کارآمد باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.