رسانه‌های اجتماعی

April 10, 2018
17:30 سه شنبه، 21ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89499

لینک به سایت‌های محبوب در توئیتر کار انسان‌ها نیست

این یک امر مخفی نیست که بسیاری از مطالب پرطرفدار در شبکه اجتماعی توئیتر توسط بات ها ارسال می شوند، اما حالا مشخص شده که دامنه فعالیت این باتها بسیار گسترده تر از حد تصور قبلی است.
به گزارش دیجیتال ترندز، بات ها برنامه های خودکاری هستند که تحت کنترل انسان ها عمل می‌کنند و از آنها برای تبلیغات به نفع افراد و وب سایت های مختلف استفاده می شود.
 
یافته های جدید موسسه تحقیقاتی Pew نشان می دهد که بات ها مسئول لینک دادن به حدود دوسوم وب سایت های محبوب هستند. لینک دادن به سایت های غیراخلاقی، ورزشی و خبری سه اولویت مهم و اولیه این بات ها محسوب می شود.
 
این بررسی نشان دهنده نقش این بات ها در زمینه تولید اخبار جعلی و تقلبی هم هست وتوضیح می دهد که انتشار انبوهی از اخبار دورغین در فیس بوک و توئیتر چگونه اتفاق می افتد.
 
گفته می‌شود این اخبار دروغین باعث تصمیم گیری های اشتباهی توسط مردم شده که از جمله آنها می توان به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و رای دادن به دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا اشاره کرد.
 
در ماه های اخیر توئیتر تلاش کرده فعالیت بات ها را در این شبکه اجتماعی محدود کند تا آنها فقط برای به اشتراک گذاری اطلاعات مفید و راه اندازی پیکارهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی خلاقانه به کار گرفته شوند، اما به نظر می رسد این شبکه اجتماعی در این زمینه موفق نبوده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.