اپراتورها

تلفن همراه

April 12, 2018
10:57 پنجشنبه، 23ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89560

کاهش 8.5 میلیون دقیقه ای مکالمات بین الملل ایرانیان

 
درحالیکه شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرده که در نوروز امسال 43.5 میلیون دقیقه مکالمه بین الملل میان ایران و دیگر کشورها برقرار شده است اما آمار نشان می دهد که این میزان در مقایسه با نوروز سال 96 حداقل به میزان یک پنجم کاهش پیدا کرده است.
 
به گزارش تماس نیوز، سهراب آغ بیات مدیرکل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت با اعلام اینکه در ایام نوروز امسال این شرکت‌ بیش از43 میلیون 457 هزاردقیقه ترافیک بین الملل هموطنان را بین ایران و دیگر کشور های جهان برقرار کرد، گفت: از این حجم مکالمه، بیش از 28 میلیون و 976هزار دقیقه (معادل 66.7 درصد کل مکالمات بین الملل ایام نوروز) سهم ترافیک صادره از ایران به دیگر کشورها وحدود 14 میلیون و 481 هزاردقیقه (معادل 33.3 درصد کل مکالمات بین الملل ایام نوروز) سهم ترافیک وارده بین الملل به کشور بود.
 
 
وی افزود: بیشترین مسیر ترافیک بین الملل مربوط به کشور های افغانستان، عراق، امارات، ترکیه، پاکستان، آمریکا، آذربایجان، کانادا و آلمان بوده است.
 
مدیر کل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به اینکه اوج ترافیک روزانه دراین ایام مربوط به روز اول فروردین سال 1397 بوده است، اظهار کرد: در این روز بیش از 4 میلیون و 530 هزاردقیقه (معادل 10.4 درصد کل مکالمات بین الملل ایام نوروز) مکالمه مبادله شد.
 
آمار مکالمات بین الملل نوروز 96
این درحالیست که در ایام نوروز پارسال 54 میلیون و 372 هزار دقیقه ترافیک بین الملل هموطنان بین ایران و دیگر کشورهای جهان برقرار شد از این حجم مکالمه، 34میلیون و 947هزار و 631 دقیقه سهم ترافیک صادره از ایران به دیگر کشورها و 19میلیون و 423هزار و 918 دقیقه سهم ترافیک وارده بین الملل به کشور بود.
 
 
ضمن اینکه  بیشترین مسیر ترافیک بین الملل مربوط به کشورهای افغانستان، عراق، امارات، آمریکا، پاکستان، ترکیه، آلمان و کانادا بود.
 
البته در نوروز سال گذشته اوج ترافیک روزانه مربوط به روز سی اسفند 1395 همزمان با تحویل سال 1396 بود که در این روز 5میلیون و 660هزار و 619 دقیقه مکالمه مبادله شد.
 
مقایسه مکالمات بین الملل نوروزهای 96 و 97
حال اگر آمار نوروز امسال را با سال گذشته مقایسه کنیم متوجه می شویم که حجم ترافیک بین الملل در کشور در ایام نوروز 8 میلیون و 509 دقیقه معادل 20 درصد کاهش یافته است. 
 
از نظر پیک مکالمات نیز اگر نوروز 97 و 96 را با هم مقایسه کنید متوجه می شویم که امسال با کاهش 230هزار دقیقه ای مکالمات بین الملل در روز پیک مواجه بودیم.
 
اما از نظر کشورهایی که بیشترین مکالمات بین المللی میان آنها و کشورمان برقرار شده جز کشور آذربایجان تقریبا هیچ تغییر دیگری پیدا نکرده است.
 
مقایسه انجام شده نشان می دهد که حتی از نظر رفتار برقراری مکالمات بین الملل نیز در سال گذشته و امسال نیز شاهد تغییرات کمی بودیم. بطوریکه در نوروز امسال 66.7 درصد مکالمات صادره و مابقی وارده به کشور بوده است. درحالیکه نوروز پارسال 64.3 درصد صادره و مابقی وارده به کشور بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.