امنیت

فناوری اطلاعات

April 16, 2018
18:08 دوشنبه، 27ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89665

هشدار متخصصان: خطر اخبار جعلی از سلاح هسته ای بیشتر است

برخی متخصصان حوزه فناوری اطلاعات هشدار می دهند که تولید و انتشار اخبار جعلی با هزینه‌ای اندک ممکن است، اما خطر این نوع اخبار برای بشریت از سلاح هسته‌ای بیشتر است.
به گزارش اندرویدهدلاینز، بررسی های متخصصان موسسه فناوری Delphix نشان می دهد که انتشار اخبار جعلی می تواند در آینده تاثیر مهمی بر فرایندهای سیاسی و اجتماعی مهم دنیا بگذارد.
 
به گفته وی در سال های اخیر اثرات مخرب این پدیده را بر اموری همچون انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپایی و غیره شاهد بوده ایم و نگرانی ها در این زمینه تابدان حد بالا بود که به محافل سیاسی و دستگاه های رسمی اجرایی کشیده شد و به احضار مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک به کنگره آمریکا هم کشیده شد.
 
زاکربرگ به همین علت مجبور به عذرخواهی شد و به شکست این شبکه اجتماعی برای حفاظت از خود و کاربرانش در برابر تهدیدها و تخریب ها اذعان کرد.
 
محققان Delphix می گویند نبردهای جدید به عرصه فناوری کشیده شده و در قرن بیست و یکم بسیاری از جنگ افزارها ماهیت دیجیتالی خواهند داشت. این جنگ افزارها با دستکاری افکار عمومی می توانند اثرات مخربی داشته باشند ک به مراتب از جنگ افزارهای پیشرفته بیشتر است.
 
نگرانی ها در این زمینه تابدان حد جدی است که انتونیو گوترس دبیرکل سازمان ملل هم چندی قبل خواستار انعقاد یک پیمان بین المللی به منظور قانون گذاری در زمینه جنگ افزارهای دیجیتال شد. بیم آن می رود که بی توجهی به این مساله باعث افزایش تنش و درگیری بین برخی کشورهای جهان شده و به واکنش واقعی و تند آنها در دنیای واقعی بینجامد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.