بازار سرمایه

April 19, 2018
23:44 پنجشنبه، 30ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89746

کاهش ۳۰ درصدی ارزش ارزهای دیجیتالی در یک ماه

با افزایش سختگیری‌های جهانی برروی ارزهای مجازی، این نوع ارز در ماه مارس ۲۹.۲ درصد از ارزش خود را از دست داد.
 
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، موسسه " بارکلی هدج" اعلام کرد شاخص معاملات مجازی بارکلی پس از ۳ ماه کاهش متوالی، ۴۳.۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. این شاخص معاملات ۱۹ ارز مجازی را رصد می کند.
 
نوسانات بیت کوین بیشترین تغییرات را داشته است و از ۲۰ هزار دلار در  دسامبر ۲۰۱۷ به ۵۹۲۰ دلار در ماه مارس رسیده است. ارزش ارزهای مجازی به دلیل سیاست‌های سخت‌گیرانه قانون گذاران بین‌المللی در قبال این ارزها و هشدار نسبت به حبابی بودن قیمت‌ها، کاهش شدیدی را تجربه کرده است.
 
سول واکسمن – بنیان گذار و رئیس موسسه " بارکلی هدج" می‌گوید: مردم نظر خود را دارند اما هیچ کس هنوز نمی‌داند این اتفاقات ناشی از تخلیه حباب قیمت‌ها بوده است یا تصحیح قیمت‌ها. کاهش در عرضه اولیه ارزهای مجازی نیز محسوس بوده است و در ماه مارس و فوریه تنها ۱ میلیون دلار منابع از این طریق جمع‌آوری شده است.
 
وی می‌افزاید سرعت جذب منابع به میزانی که انتظارش را داشتیم نبوده است و این بیشتر به خاطر آن است که عرصه بر ارزهای مجازی تنگ‌تر شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.