امنیت

فناوری اطلاعات

April 20, 2018
13:07 جمعه، 31ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89775

ندای نابرابری جنسیتی در نشست امنیت سایبری

 
امنیت سایبری یکی از مهم‌ترین مسائل روز جهان است و در این میان نشست OURSA علاوه بر رسیدگی به مقوله امنیت سایبری، به موضوع برابری جنسیتی نیز توجه ویژه‌ای داشته است.
امنیت سایبری یکی از مباحث بسیار مهم جهان فناوری به‌حساب می‌آید. در این میان یکی از نشست‌های بسیار بزرگ و مهم امنیت جهان را باید OURSA دانست. این نشست همواره با سخنرانی تعداد زیادی از متخصصان سایبری درباره فناوری‌های روز جهان و روش‌های مبارزه با حملات سایبری همراه است.
 
در این میان یکی از نکاتی که امسال بیش از هرسال دیگری توانسته است سروصدا به راه بیندازد، موضوع تبعیض جنسیتی در صنایع فناوری اطلاعات است. در سال گذشته این نمایشگاه از میان تعداد ۲۰ سخنران اصلی، تنها یک بانو حضور داشت و این امر موجب شد تا بسیاری از افراد این نشست را به تبعیض بین زنان و مردان متهم کنند.
 
 
 
بااین‌حال به نظر می‌رسد که شرایط سال جاری بسیار متفاوت خواهد بود. در این میان سخنگوی شرکت اوبر که خانمی به نام انساین است درباره شرایط سالهای قبل می‌گوید: «من شکست خوردم.» همین جمله برای نشان دادن تبعیض در میان افراد کاملاً کافی به نظر می‌رسد. امروزه بسیاری از متخصصان فناوری و امنیت، بانوان هستند ولی چه چیزی موجب شده است که نشست‌هایی به این مهمی، سخنرانان مؤنث بسیار کمی داشته باشند؟
 
این امر که دنیای فناوری و به‌صورت کلی صنایع در جهان چندان نسبت به حضور بانوان متمایل نیست را نمی‌توان امری از جنس قرن ۲۱ دانست و به همین دلیل نیز نداهایی ازاین‌دست می‌توانند به آینده‌ای بهتر منتهی شوند. از سوی دیگر این نشست با 43 هزار مخاطب حضوری می‌تواند نقطه شروعی بسیار عالی برای آغاز برابری باشد و به همین دلیل نیز باید دید که آیا سال آینده شاهد بهبود این اوضاع خواهیم بود یا خیر.
 
منبع: Cnet
 
ترجمه: احمد محمدحسینی – سیناپرس
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.